Menu Luk

Dropper AidOnline

Nu begynder de etablerede organisationer at falde fra, når det gælder samarbejdet med AidOnline, og den måde hvorpå de skaffer deres indtægter med et browser plugin, der filtrerer det oprindelige annoncemateriale fra, og erstatter det med annoncer solgt af  AidOnline og hvor en procentuel del går til de velgørende organisationer.
Ifølge pressemeddelelser i dag har kræftens bekæmpelse og senest Dansk Røde kors sagt fra med følgende begrundelser.

Røde Kors begrunder sit nye valg med respekt for sine samarbejdspartnere, det er nye toner, i sidste uge kunne online medierne bare finde på noget andet til finansiering af deres websites ifølge Røde Kors, som slog meget på den ekstraindtægt de kunne høste via AidOnline, og den måde, hvorpå de kunne udskifte annoncer på brugernes computer.

Efter Jørgen Poulsen sagen, og nu denne her sag, er der vist heller ikke mange skud tilbage i bøssen.

 

Folkekirkens nødhjælp
Folkekirkens nødhjælp bruger i sin begrundelse, at de har lyttet til kritikken, men mener stadig konceptet bag AidOnline er genialt og på forkant med udviklingen, men på grund af respekt og den uventede kraftige reaktion fra mange medier trækker de sig fra samarbejdet med AidOnline.

Og her senest er det meddelt at alle nødhjælpsorganisationer har trukket sig fra samarbejdet med AidOnline

Læs mere Politiken har følgende indlæg

Posted in Markedsføring