Bing med Facebook taps
Microsoft håber at kunne give søgemaskinegiganten Google kam til håret i kampen om brugerne, redskabet og det hemmelige våben, er alliancen med Facebook.
I går kunne Bing brugerne se søgeresultater, som blev vist i forhold til deres Facebook venners vurdering på det sociale netværk.
Google har forsøgt at tilbyde sociale input i sine søgeresultater, men Microsoft siger de går tanden videre med samarbejdet med Facebook, hvilket giver dem flere fordele i forhold til sin rival (Google) på det sociale netværk.
Stefan Weitz, direktør for Bing udtaler, at det nye tiltag er første skridt i rækken af en mere menneskelig søgning på søgemaskinen.
I forhold til links, der er bedømt af andre brugere på Facebook, og deres venner giver det også mulighed for hurtigt at kunne spotte nyheder, som forholdsvis hurtig deles imellem venner på den sociale tjeneste. Microsoft / Bing vil give brugerne mulighed for hurtigt at kunne spørge sine Facebook venner om en aktuel begivenhed etc.
For at kunne anvende de nye faciliteter, kræver det at personen skal være logget ind på henholdsvis Facebook og Bing.