Link building i forbindelse med SEO startede allerede i 1999, det var på det tidspunkt at Google begyndte med sin PageRank algoritme, denne nye algoritme skulle gøre det nemmere for søgemaskinerne at udvælge de bedste websider i forhold til udbuddet af websider inden for samme kategori.
Grundtanken var, at jo flere der linkede til en side, jo mere populær var siden i forhold til brugergruppen, og jo højere placering skulle den derefter have i søgemaskinernes SERPS.
Det kan… Læs mere
Mange website ejere opfordres fra flere udbydere af SEO løsninger til at købe linkpakker, for derigennem at kunne performe bedre på de store søgemaskiner, opnå resultater der stiger helt ind i himlen, formedelst nogle få hundrede kroner og op.
Der er typisk tale om maskinelt tilmelding af linkpakker på 250, 500, 1000, 2000 og op til flere tusinde steder, og i mere eller mindre kendte og totalt ukendte webdirectories.
Indiske og Russiske såkaldte linkbuilding… Læs mere
Debatten florerer på nettet efter Google har indledt en klapjagt på betalte link som kan give et boost af virksomheders websites, når der er tilstrækkeligt med links til virksomhedens site.
Spørgsmålet er om det i praksis er muligt at styre dette i praksis.
Hvad er betalte links?Disse begreber dækker i nogen grad over begrebet… Læs mere