Menu Luk

Søgemaskineoptimering!  Er din virksomhed gearet til det?

Søgemaskineoptimering

Vi udfører mange test og opgaver indenfor søgemaskineoptimering, udarbejder rapporter til store som små virksomheder, der ønsker en professionel gennemgang af deres website, således de kan udføre søgemaskineoptimering på et højt niveau og derved forbedre sites placeringer på søgemaskinerne.

Mange virksomheder, specielt store virksomheder køber store dyre SEO rapporter, bestiller efterfølgende rådgivning og møder med de berørte personer, marketingfolk og projektledere. Dette er alt sammen lige efter bogen, virksomheden ønsker højere placeringer i de organiske søgeresultater på søgemaskinerne, hvilket en god søgemaskineoptimering og onsite optimering kan bane vejen for.

Implementering af onsite tilpasninger

Det er her problemerne begynder mange steder. Der er lang vej fra marketingafdelingen, med deres ønsker om bedre placering af websitet på søgemaskinerne, til udviklerne af webplatformen og programmørerne.

Problemerne opstår når ting skal implementeres på platformen, websiderne indeholder ikke det virksomheden ønsker at ranke på (søgeord som ikke findes på sitet), forkert indlæsningsrækkefølge, duplicate content, forkert redirect kode (302) og egentligt html output fejl fra det pågældende website.

SEO analyser og rapporter

Når der bliver fremsendt en SEO rapport til en kunde, så indeholder den en gennemgang af websitet, og de faktorer, der påvirker ranking i søgemaskinerne. Vi fokuserer på analyse af forskellige fejlelementer, der kan forhindre en korrekt indeksering af hele websitet, herunder gennemgås fejl på siderne ud fra W3C standarden, og ud fra den standard det pågældende website er programmeret.

W3C standarden er en standard, som er udarbejdet af Word Wide Web konsortiet, Tim Berners-Lee, internettet fadder og grundlægger af W3C. De udvikler protokoller og standarder, så internettet kan udnytte sit fulde potentiale. At overholde standarden er ikke ensbetydende med bedre ranking i søgemaskinerne, men hvis man ser på standarden ud fra et onsite søgemaskineoptimering perspektiv, så er man bedre stillet hvis standarden er overholdt. Nogle af de steder der kan være fejl i html outputtet, såsom fejlagtigt lukkede tags mv. elimineres.

302 redirect finder i 2012 stadig sted på rigtigt mange websites i et kønt rod, der viderestilles til en given forside, gruppesektion eller andre elementer, hvor der indgår 302 redirect i stedet for at anvende den korrekt 301 kodning (permanent flytning) af en fil. Dette er noget der hurtigt kan justeres uden de store problemer eller omkostninger.

Ønskelisten imellem det markedsføringsafdelingen gerne vil findes på (søgeord) og det rent faktuelle indhold på websitet stemmer ikke altid overens. Her fremgår der tit mange ønsker, som er grebet ud af den blå luft. Hvis et website skal ranke på et søgeord, ja, så skal der være indhold, der svarer til søgeordet, så det er muligt at optimere onsite og få skabt relevante links til det efterfølgende.

Hvis man skal ranke på et søgeord, der ikke findes i naturligt omfang på et website, så er der kun få muligheder, det ene er cloaking og det andet er at linkbombe det, hvilket vi absolut ikke anbefaler, da konsekvenserne af sådanne handlinger kan være katastrofale for en virksomhed, hvis domænet bannes på søgemaskinerne og det efterfølgende udelukkes i kortere eller længere tid.

Fuld administrationsadgang til websitet

Når der kræves serveradgang til websitet og programfilerne til websitet, er der mange forskellige holdninger og politikker i de forskellige virksomheder. Det bygger på virksomhedskultur og måden opgaverne fordeles.

Vi har igennem mange år løst opgaver indenfor søgemaskineoptimering, og har derfor adgang til mange store internationale websites og tilpasser og programmerer på deres sites. Når opgaverne er udført, så bliver de ansvarlige programmører kontaktet, og orienteret om hvordan opgaven er udført, således dokumentationen er på plads hos virksomheden.

Der er så den anden type virksomhed, som skal have deres egne projektledere, udviklere og programmører med i hele forløbet, her opstår der tit langeeeee ventetider, når der skal implementeres. Tit er det uvidenhed og manglende strukturering internt i den enkelte virksomhed – om hvad det egentlige problem er! Og de efterfølgende arbejdsgange, ”vi plejer at gøre” termen kommer ind her” men den tilgang til opgaven giver ikke god markedsføringsværdi for virksomheden i søgemaskinerne, alt for meget tid spildes og det resultat, som virksomheden kunne opnå med søgemaskineoptimeringen har lange udsigter.

Et stort teleselskab, der skulle have foretaget serveropsætning på et system i forbindelse med søgemaskineoptimering af deres website, systemet var absolut ikke søgemaskinevenligt i grundkonstruktionen, her brugte deres IT afdeling 6 måneder på at implementere en løsning, der var udarbejdet i vores testserver miljø – Det skulle bare sættes op og testes. Deres marketingfolk var ved at få grå hår i hovedet. Det er desværre ikke det eneste eksempel.

Vi tilbyder altid at tilpasse kundernes website ud fra de tekniske aspekter i SEO rapporten og fjerne de forskellige barrierer, som forhindrer den ideelle søgemaskineoptimering af kundens website.

Det er den bedst egnede model, her kommer kunden i mål med opgaven omgående.

Skal virksomheden søgemaskineoptimere sit website?

Så hvis du er marketingansvarlig i en virksomhed, der ønsker aktivt at satse på søgemaskineoptimering som en markedsføringskanal, så er det vigtigt, at hele baglandet i virksomheden er med inden det sættes i gang, ellers er markedsføringskronerne givet bedre ud til Google Adwords annoncering.

Posted in Søgemaskineoptimering