Direct Marketing

Direct Marketing i markedsføringen

Direct Marketing har vi i Danmark kendt igennem mange år på godt og skidt, her er virksomhederne blevet ringet ned i tide og utide, med alverdens gode tilbud med printerpatroner, kontorartikler, optagelse i telefonbøger ingen kender, ud over dem der udgiver dem. Stort set alle brancher har anvendt direct marketing og telemarketing som et salgsværktøj i den daglige formidling af deres salg og virksomhedsprofilering.

Direct marketing og telemarketing Internationalt.

Udenlandske virksomheder har nu også fået øjnene op for direct marketing og telemarketing, Vi er igennem den sidste tid begyndt at blive kontaktet telefonisk af flere uafhængige Internetvirksomheder i Indien, Ukraine, Kina og enkelte andre østlande. De har alle et godt tilbud som de vil kunne tilbyde, her handler det om opbygning af store CMS systemer, programmering af komplette webshops og søgemaskineteknologier osv.

Når en sælger telefonisk kontakter os, er der typisk tale om direct marketing fra et marketing bureau eller lignende, sælgeren taler typisk engelsk som et barn på 3. år, og samtidig tilbyder de at de kan løse alle opgaver indenfor Internet teknologierne, hvordan mon en komplet proces, med etablering af et komplet CMS system med booking del til f.eks. en hotelkæde vil komme til at se ud? Hvordan vil processen forløbe? Hvis man ikke selv har folk på stedet for at følge op i denne udviklingsproces af et sådant website og virksomhedssystem.

Som udgangspunkt er der ingen tvivl om at der findes meget veluddannede IT personer i Indien og andre lande, men at bygge sin virksomhed op på software, leveret på foranledning af en telefonopringning, og efterfølgende mailkorrespondance er vist ikke optimalt, her vil man hurtigt som almindelig forbruger kunne komme til at investere i en løsning som efterfølgende aldrig kommer rigtigt i gang.

Men faktum er at der er rigtigt mange virksomheder i udlandet der er begyndt at anvende direct marketing i deres markedsføring og salg af IT løsninger til potentielle kunder over hele Verden.

Det kan i nogle tilfælde været godt at have billige udenlandske programmører til at kode systemer, men efter vores indgående kendskab til, hvordan opbygningen af IT systemer skal finde sted, bør man under alle omstændigheder have en professionel styring med personer man kan kommunikere med. Man skal have sine egne projektledere tilknyttet de udenlandske programmører, så man undgår at stå tilbage med noget der ikke kan bruges til noget som helst, der er langt til New Delhi, hvis der er noget der ikke virker og der skal gennemtestes elementer og opsætninger.

Læs mere om Direct marketing

Tilmelding nyheder