Direct marketing giver gode kunderelationer
Direct marketing er en metode og værktøj til at kommunikere med sine kunder og udbrede sine budskaber i en dialog, dette fastholder kunderne til virksomheden, da der igennem et længerevarende forretningsforhold opnås et loyalitetsforhold, kunde og leverandør imellem.
Når nye budskaber skal ud til kunderne skal de filtreres for de påvirkninger ligestillede leverandører sender ud, der skal tages hensyn til hvilke profiler de enkelte kunder i den målgruppe der arbejdes med har, dette er vigtige parametre for at opbygge relationer kunde og virksomhed imellem.
Medier til denne form for kommunikation er typisk det traditionelle telefon, forretningsbrev, nyhedsbreve, email (* Husk ikke spam mails til dine kunder ), hjemmeside, hvor der er mulighed for en dialog med kunden på en aktiv og konstruktiv måde mv.
Fordelen ved at anvende direct marketing er, at virksomheden opnår et bedre markedskendskab ved at få indblik kundernes måde at reagere på de budskaber du ønsker at give dem.
Derfor er det vigtigt i den moderne markedsføring i dag, at anvende direct marketing til kommunikationen med sine kunder og forretningsforbindelser.
I direct marketing bør man anvende følgende parametre.:
- Organisatoriske overvejelser
- Kundeforhold
- Relationen og loyalitet til virksomheden kunde / virksomhed i mellem.
- Strategier og målsætninger for afsætning af produkter / tjenesteydelser
- Markedsføringsstrategier – Internet annoncering, seo, adwords etc.
- CRM – customer relationship management
- Lovgivning på området, markedsføringsloven bør nærlæses
- ROI set i forhold til kampagneudgifterne
Læs mere om.: Direct marketing – direct marketing i markedsføringen
There are three major categories of internet marketers.