Google adwords trækker fra andre medier i online markedsføring

Google Adwords trækker fra andre medier i online markedsføring

Online Markedsføring - Google Adwords

Online medierne rundede i 2011 en omsætning i annoncer på over fire milliarder.

Google var i front og stod for den største omsætning med Google Adwords, hvor Search generelt var helt fremme, når det drejer sig om online markedsføring i forhold til andre medietyper.

Ifølge Danske Medier og DRRBs Medieindex for 2011, er omsætningen gjort op for onlinemedierne, resultatet er en fremgang på 15 %.

Der har igennem hele internetannonceringens historie og tidslinje været en konstant fremgang indenfor online markedsføring. Dette annoncemarked er tydeligt blevet forstærket igennem Google Adwords popularitet hos virksomheder, der kan se potentialet i at komme hurtigt ud på søgemaskinen og derved skabe relevant og målbar trafik til sit website.

Bannerannonceringen står i 2011 for en omsætning på ca. 1,3 milliard kroner, her er omsætningen ligeledes i stigning, men bliver overhalet indenom af søgeordsannonceringen, der står for ca. 1,6 milliarder kroner, og som er steget væsentligt i forhold til 2010

Tallene bygger ifølge Danske Medier på indberetninger fra medlemmerne til Deloitte samt på estimater på de områder af markedet, hvor der ikke findes officielle tal.

  • Bannere og partnerskaber 1,324 mia. kr. + 13 pct.
  • Søgeordsannoncering 1,61 mia. kr. +26 pct.
  • Markedspladser 0,846 mia. kr. +3 pct.
  • Permission marketing 0,226 mia. kr. +23 pct.
  • Diverse 0,013 mia. kr. -63 pct.

Samlet 4,019 mia. kr. +15 pct.

Google opgiver ikke omsætningstal for Danmark, hvilket betyder at Google Adwords ikke er faktuelle tal, men estimater. De samme forhold gør sig gældende for Facebook.

 

2 kommentarer til Google adwords trækker fra andre medier i online markedsføring

Tilmelding nyheder