Online markedsføring procesforløb

Online markedsføring procesforløb

Vi får tit spørgsmålet, hvordan kommer vi i gang med søgemaskineoptimering (SEO) på vores website?

Søgemaskineoptimering forbindes altid med online markedsføring, og som det absolut vigtigste element i denne proces, her fokuseres udelukkende på topplaceringer i de store søgemaskiner som Google, Bing og Yahoo, mange tror det ultimative markedsførings mål er en side ét placering med det valgte søgeord på plads nummer et.

Det er vigtigt at få siderne højt op i søgeindekset, men samtidig er der rigtigt mange vinkler der skal tages højde for, hvis man arbejder målrettet med markedsføringsdelen skal der sammensættes strategier, disse skal indeholde målepinde og værktøjer til kontinuerlig vurdering og optimering af websitet og de kampagner der er sammensat i forbindelse med den aktuelle markedsføring på nettet.

I dagens markedsføring er det vigtigt at man selv som mindre virksomhed får analyseret de aktuelle behov, behovsanalysen vil tilkendegive det aktuelle markedsføringsbehov den enkelte virksomhed har, det gælder alle aspekter, såsom produktets art, virksomhedens dækningsområde geografisk, kundeemner der ønskes identificeret, salgsstrategier og serviceniveauer.

Kundeloyalitet er også et parameter man absolut ikke må overse, hvis man har faste kunder er det typisk direkte opslag på domænenavnet kunderne anvender i sin søgen efter virksomheden, de har typisk bookmarket virksomhedens hjemmeside, derfor skal budskaber til denne målgruppe udsendes på en anden måde, disse kunder nås ikke med søgemaskineoptimering eller Adwords, kontaktformen til dem skal foregå på andre præmisser.

Vi har udarbejdet en guide til hvorledes vi normalt arbejder, når vi starter et nyt projekt op med en kunde. Du kan læse mere om online markedsføring projekter og basal viden om markedsføring.

Tilmelding nyheder