Markedsføring af små virksomheder
Vi ser tit, at indehavere i mindre virksomheder ikke har tilstrækkelige forudsætninger til at kunne overskue de forskellige former for annoncering, og online markedsføring deres virksomhed har brug for, dette i forhold til det store udbud af markedsføringskanaler og annoncering, der er tilgængelig på markedet i dag.
Mange af disse virksomheder besidder kvalifikationer indenfor deres kompetenceområde, bilreparation, værksteder, vinduespudser, tømrermester, håndværksvirksomhed og lokale forretninger. Der er her tale om fagligt dygtige folk, hver indenfor sit arbejdsfelt, men når det gælder markedsføring og pleje af virksomhedens image etc. halter det bagud, de har godt nok på handelsskole og teknisk skole, herved har de fået et indblik at virksomheder skal markedsføres i en eller anden udstrækning, men en reel viden om hvordan en strategi skal sammensættes, er tit meget svær for den enkelte virksomhedsejer. Det er derfor de forskellige annoncehajer tit har nemt spil overfor disse virksomheder, som i deres egen fremtoning er anstændige og troværdige, de forventer derfor det samme af dem der ringer op til dem og vil sælge et produkt etc.
Telefonbøger og salg af plads i disse værker har altid været en debat værdigt, der findes gode telefonbøger, og rigtigt mange der ikke anvendes overhovedet, mange telefonbogsannoncer er spild af virksomhedens penge.
Virksomheden er landet i et eller flere af disse værker fordi der var en rar person fra den pågældende telefonbog, som ringede midt i en arbejdsopgave, “og lige skulle have bekræftet de informationer om virksomheden og de stamdata de tilfældigvis havde“, og der var sågar et ekstra godt tilbud i denne uge, hvis nummeret blev fremhævet med kraftig skrift i stedet for standardoptagelsen, ja og der var også andre muligheder med www adresse og meget andet til en favorabel kampagne pris, inden virksomhedens ejer får tænkt sig rigtigt godt om, er handelen afsluttet og annoncen købt.
Dette er et godt eksempel på køb af annoncering, som man ikke ved om fører til så meget som et eneste salg, når vi spørger ind til om det har givet nye kunder, ved kunden det ikke, men siger de jo skal være der da de andre er der.
Vi har igennem mange år analyseret på mange af vores kunders website med serverlog og analytics, og når vi så fortæller dem at de har fået 3 klik på et helt år på en telefonbogsannonce de betaler op til kr. 50.000,- i deluxe udgaven, hvor deres webadresse ligger på onlineversionen af telefonbogen med logo mv. er der jo typisk tale om en klikpris på kr. 15.000 – 16.000,- pr. klik. I de allerfleste tilfælde vil sådanne virksomheder kunne få et væsentligt bedre medie mix i sin online markedsføring med en egentlig markedsføringsstrategi for den trykte annoncering og online markedsføringen på Internettet, og på baggrund heraf minimere telefonbogsannonceringen.
Markedsføring ekspertviden! Køb de kompetencer din virksomhed ikke besidder.
Brug af ekspertviden og markedsføringskonsulenter tjener sig hurtigt ind, her slipper den enkelte virksomhed med at skulle prøve sig frem i et univers, hvor der markedsføres på snart set alle leder og kanter.
Vi tilbyder at være sparringspartner, og den enkelte virksomheds rådgiver, med løsninger der tager udgangspunkt i virksomheden nuværende situation – på baggrund heraf udarbejder vi sammen med virksomheden en online og offline profil, som skal bruges til markedsføring af den enkelte virksomhed.
Hvis du ønsker sparring er det altid muligt at ringe helt uforpligtende til os og høre om muligheder, en indledende snak er ikke forbundet med købetvang eller salg af annoncering, men udelukkende en øjenåbner for dine muligheder med en markedsføringsstrategi i din virksomhed.