Online undersøgelse af brugeradfærd
Det er vigtigt at følge med tiden, og se hvilke parametre der giver succes i virksomheden i dag. Internettet giver mulighed for via login til lukkede fora, hvor brugergrupper testes op i mod forskellige emner indenfor virksomhedens kerneområder, der er tale om de parametre der ønskes analyseret i et salgsforløb, kendskab til virksomheden etc.
I et sådan forløb stilles der uddybende spørgsmål, disse spørgsmål kan efterfølgende konverteres til brugbar viden i forbindelse med virksomhedens online markedsføring og branding på Internettet.
Vi foretager ikke selv analyserne inhouse, men har et samarbejde med en virksomhed der til dagligt ikke beskæftiger sig med andet end adfærdsanalyse, men vi deltager tit i sådanne processer sammen med kunden for derigennem at kunne skabe en større værdi for den efterfølgende markedsføringsstrategi og online markedsføring.
Kunden har mulighed for at deltage i disse forløb og overvære testsekvenser og lign. og i den forbindelse få afklaret problemstillinger undervejs i selve testforløbet.
Mange mener at sådanne analyser er overflødige i den moderne online markedsføring, det afhænger igen af hvilken type virksomhed og brand der er tale om, små virksomheder med et yderst begrænset markedsføringsbudget bør bruge pengene på Google adwords i stedet for, men større virksomheder der vil have en større gennemslagskraft i form af branding og større produktkendskab fra sine brugere, vil med fordel kunne opnå store fordele, som sammen med virksomhedens online markedsføring vil skabe stort markedskendskab til virksomheden og dens produkter.
Læs også om eyetracking i markedsanalyse, det er en måde at teste brugerens syn på dit website.