Priser søgemaskineoptimering

Priser søgemaskineoptimering samt Professionel SEO

Mange kunder spørger som noget af det første, hvad er prisen på søgemaskineoptimering og SEO rådgivning på mit website.

Det er forståeligt nok man i første fase spørger ind til prisen, når man henvender sig om et produkt hos et mediehus når man ønsker en opgave udført på sit website.

Men prisen på søgemaskineoptimering afhænger af mange faktorer, det er ikke som at købe en standardvare og fabriksfremstillet produkt som man kender i anden sammenhæng.

Søgemaskineoptimering og SEO er produkter, der handler om viden om hvorledes dels søgemaskiner fungerer på den indekseringsmæssige side, hvordan læser søgerobotterne websitet der ønskes indekseret, hvordan er læsbarheden på det website der ønskes indekseret, hvordan er arkitekturen for websitet sammensat, hvordan er den interne linkning på websitet, er titles og tags svarende til den indholdsmæssige konstruktion, Hvordan er selve sitet programmeret i tables eller CSS, hvordan er de urlér systemet genererer, er de læsbare.

Derudover kommer følgende elementer: En søgeordsanalyse på baggrund af det website der ønskes indekseret, hvilken søgeord vil det eksisterende website kunne bære, og have nok body til at kunne komme i top på søgemaskinerne med.

Når det gælder søgeord har kunder typisk en indfaldsvinkel til dette emne, der klart mangler indsigt i hvad der reelt er muligt og hvad der er ønsketænkning. Kunder kommer tit med en alenlang ønskeseddel på søgeord de gerne vil ligge i top på søgemaskinerne med på den organiske optimering.

Når de bliver gjort bekendt med 80 – 90% af de søgeord de gerne vil findes på overhovedet ikke eksisterer på deres website, tror mange det bare er at fremstille nogle skjulte sider der bare lige løser denne opgave, bevares det kan godt udføres med cloaking eller anden teknik, MEN vi vil ikke udføre cloaking på kunders hoveddomæne, det er faktum.

Derfor foreslår vi som et led i en SEO gennemgang af sitet, dels at kun anvende termer som søgeord, som det er muligt via websites egne tekster og body, at kunne bære igennem til topplaceringer. Produktsider kan komme på tale, her tænkes på at fremstille landingssider på søgetermer på allerede kendte emner / produkter på websitet.

Søgeord ud over de der rammer websitet kundegruppe / segment anbefales at købe via annoncering eller få lagt emner ind som dels er brugervenlige og har korrekt information om, hvad der ligger bag det søgeord som brugeren er kommet ind på via søgemaskinen, det skylder man sine brugere, at de får den oplysning de jo har fundet siden på, og ikke en lander på en side med noget helt andet indhold.

CMS Søgemaskineoptimering

Er websitet bygget på et CMS system og i givet fald er det søgemaskinevenligt? Hvis ikke? Har vi så adgang i hovedkoden til at gøre systemet søgemaskine venligt, eller vil producenten ikke give disse muligheder, I GNU systemer er der ingen problemer med at justere sites så de kan indekseres korrekt, da der her er mulighed, for at justere og tilpasse sites grundstruktur.

Enkelte CMS udbydere har i nogle tilfælde en politik, hvor de fastholder systemet er ok, og det ikke må ændres. Her kan vores løsningsforslag tit lyde! skift system inden du bruger for meget energi i et system hvor udviklingen ligger bagud og ikke fremadrettet.

Tilsvarende problemstillinger er kendte i forbindelse med webshopløsninger og e handel.

Der kommer så også den eksterne linkbuilding ind i billedet, hvem linker til websitet og er der mulighed for yderligere gode links fra evt. interessefællesskaber, leverandører til virksomheden, salgskanaler og meget mere.

Prisen på søgemaskineoptimering skal sammensættes ud fra de nævnte faktorer

Vi tilbyder pakkepriser på SEO opgaver, disse pakker tager udgangspunkt i et vist antal timer til opgaven og et vist antal søgeord, og ligger der opgaver udover de mere eller mindre almindelige standardopgaver, som er en del af en søgemaskineoptimeringspakke, så skal der afregnes separat for sådanne opgaver, det kan eksempelvis være opsætning af webserveren med korrekte rewrite rules udviklet specielt til det pågældende website på Apache servere, opsætning og programmering af Isapifilter til Windows servere, fremstilling af landing pages og lign.

Priserne på søgemaskineoptimering ligger i et prisleje fra ca. kr. 10.000,- og op til flere hundrede tusinde kroner pr. opgave i opstart, dertil kommer en løbende overvågning, som vil udgøre en fast pris pr. år.

Der er stor forskel på om der er tale om en mindre virksomhed, lokal håndværksvirksomhed, mindre webshop eller der er tale om et telefonselskab, flyselskab, en bank eller rederi.

Derfor er det prisindikationer, og det enkelte site er udgangspunktet i hvilken løsning der skal iværksættes hos jer.

Kan man ikke få en løsning, hvor man betaler SEO efter målopfyldelse?

Jo, det kan man godt, det er dog vores erfaring, at sådanne performance baserede løsninger bliver dyrere i den sidste ende for kunden, men det er klart, at opstarten og de indledende øvelser ikke belaster virksomhedens budgetter og økonomi, hvor kun den løbende indtjening skaber basis for faktureringsgrundlaget for den samlede SEO rådgivning.
Man skal dog være opmærksom på, at vi stiller en del krav til virksomheder for at kunne indgå i sådanne løsningsmodeller.: Virksomhedsplan, virksomhedens økonomiske sammenhæng, websites udformning, markedsføringsstrategien, produkterne samt der er tale om en længerevarende kontraktmæssigt baseret aftale, grunden hertil er at vi ikke ønsker at sætte et system op og tre måneder efter opsiger virksomheden aftalen og efterfølgende høster frugterne af vores arbejde uden at betale for dette.
Men har du et website og gerne vil have den store pakke og kun har råd til den lille, kan en performanceløsning være et alternativ til at få yderligere vækst i din virksomhed, men det beror altid på et skøn fra vores side, hvis vi skal indgå denne type aftaler.

Vedligeholdelse af SEO, behøver man det?

Det er et spørgsmål om temperament, og om man selv er i stand til at dels at overvåge sine konkurrenter, og holde sitet oppe på de søgetemer på søgemaskinerne, man i udgangsfasen selv har valg sammen med os, hvis ikke forudsætningerne findes i virksomheden tilrådes det at få en abonnementsordning, der sikrer, at sitet bliver kontrolleret og dine konkurrenter overvåget og holdt i skak løbende, hvor du løbende vil få en statusrapport, der giver virksomheden en klar besked om, hvordan dens organiske søgemaskineoptimering skaber kunder til virksomheden, og derved ligger indenfor den rammeaftale om SEO, og søgemaskineoptimering der er aftalt.

Hvad kan man så forvente med SEO

Som udgangspunkt skal hele investeringen i SEO opgaven tjenes ind igen via flere kunder i forretningen / kvalificerede besøg på websitet.
En god tommelfingerregel er at en god organisk søgemaskineoptimering skal have billigere klikpriser på søgetermer sammenlignet med andre trafikkilder, Google adwords, Yahoo Marketing, Dba osv. Trafikmængden skal efter optimering stige væsentligt, således, at der i princippet kan regnes en pris ud pr. klik for de ekstra besøgende optimeringen har skabt for websitet, og denne pris kan derefter sammenlignes med andre trafikkilder og divideres ud pr. ekstra besøgende. Det der i fagsprog kaldes ROI = Return On Investment

2 kommentarer til Priser søgemaskineoptimering

Tilmelding nyheder