Webanalyser et stærkt værktøj i online strategien
Webanalyser er vejen til succes på Internettet med sin markedsføring.
Kan du holde markedsføringskursen og få fuld valuta for reklamebudgettet
Hvem kender ikke situationen, virksomheden ønsker at profilere sig på Internettet med sin hjemmeside, hvilken særlige kendetegn har virksomheden? Hvilke fortræffeligheder er der at fremhæve? Hvilke produkter skal have fokus? Hvilke varer sælger billetter og skaber nye kunder?
Disse tanker må gå igennem enhver marketingafdeling, og debatteres imellem de medarbejdere der dagligt formidler de nye markedsføringsmæssige tiltag i virksomheden, og udmønter dem i praktisk handling i forbindelse med virksomhedens markedsføring.
Mange af disse strategiske tiltag er udviklet i marketingsafdelingen eller sammen med et reklamebureau, ud fra en viden om virksomheden og dens daglige virke.
Hvordan sikrer vi den største gennemslagskraft for færrest mulige annonce kroner, samtidig med vi kan etablere nye kunderelationer via Internettet, og få en markedsføringskanal etableret med nye kunder og styring af den eksisterende brugermasse.
Webanalyse er vejen til kunden.
Hvis man skyder med spredehagl i sin markedsføring, og ikke følger det mønster som forbrugeren reelt søger efter i sin færden på Internettet, opstår der markedsføringsmæssige svigt i strategien om kunden, hvilket i sidste ende kan betyde kunden finder en ny spændende leverandør i stedet for. (En der har opdaget det nye medie og forholder sig aktivt til det).
Webanalyse giver overblik og know how over, hvad kunden reelt leder efter, hvis man sammensætter forbrugsmønstret og de faktuelle søgninger på produkter/tjenesteydelser, vil man kunne danne sig et billede over, hvilken målgruppe man skal målrette sin markedsføringsstrategi hen imod, og hvilke metoder, markedsføringskanaler og søgefraser der skal optimeres imod med sin SEO strategi og annoncekampagner på nettet.
Derfor er det vigtigste altid at foretage en analyse i forbindelse med SEO eller Google adwords kampagner, med udgangspunkt i analysen, kan der sammensættes en samlet strategi ud fra de forhold om forbrugermønstre det statistiske materiale giver marketingsafdelingen.
Tidligere var analyseværktøjer dyre, men i dag kan man bruge f.eks. Google analytics til opgaven, systemet er gratis, og kan løse mange af de opgaver som er en forudsætning for en god SEO samt en Google adwords strategi på virksomhedens udstillingsvindue til sine kunder på Internettet (Hjemmesiden).
Så husk analysen af websitet når online strategierne skal udmøntes i aktiv handling.
Læs mere om Effektivitetsmåling af Markedsføringsindsatsen – Data mining