Menu Luk

Temasider og entry pages

Temasider eller entry pages! Er det sådanne sider du ønsker at blive fundet på,  når du skal have en organisk søgemaskineoptimering af dit website?

Her er et eksempel på en temaside, den ligger som billedfil, da vi ikke ønsker at spamme søgemaskinerne, og vi ønsker heller ikke at ranke på ordet køleskab på søgemaskinerne. Temasiden er ikke taget eller kopieret fra andre eksisterende websites, men fremstillet efter inspiration af hundredvis af website skåret efter samme læst på Internettet.

Temasider og Entry Pages

Er det et billede af din virksomhed til dine nuværende og fremtidige kunder på Internettet?

Er det sådan du ønsker dit website optimeret?

Du har med garanti oplevet lignende sider, når du har surfet rundt på Internettet.

 

Markedsføringsbudskab til sine brugere.

Mange virksomheder mangler forståelsen for hvordan en organisk søgemaskineoptimering egentligt foregår, som vi har skrevet om før, er forventninger til søgemaskineoptimering tårnhøje hos kunder, der gerne vil findes på alverdens forskellige emner indenfor sit brancheområde, når der udtænkes online markedsføring i virksomheden, man ønsker, at websitet kan findes  på alle mulige tænkelige stavemåder, fejlstavninger, med og uden mellemrum. Dette uden reelt at tænke over hvordan brugeren / kunden der kommer ind på websitet egentligt vurderer kvaliteten, af det de ser og oplever.

Er indholdet indholdsrelateret i forhold til målgruppen?

Eller er der tale om søgemaskinemadding og fiskekroge?

Et er at få besøg, noget andet er at få kunder på baggrund af dette besøg og ikke en bruger, som klikker hurtigt på tilbageknappen efter blot 1 sekund, når de mødes af en side fyldt med superlativer for fulde omdrejninger.

Er det der du vil hen med din organiske søgemaskineoptimering? Have klik frem for kunder i forretningen? Eller en god kombination af sund fornuft, markedsføring og optimering af dit website.

Du kender sikkert selv svaret på spørgsmålet, men man skal efter vores opfattelse optimere et website, således det giver mening, både for forbrugeren og virksomheden med det budskab virksomheden ønsker at udbringe til sine brugere.
Med en organisk søgemaskineoptimering skal alle facetter i markedsføringen være på plads, før man går i gang med opgaven.

Hvor tit har du ikke selv været inde på et website, hvor gentagelsesfrekvensen af søgeord tangerer noget man skulle tro var løgn, hvordan opfattede du denne situation?

  • Blev du positivt overrasket over, hvor tit produktnavnet blev nævnt.
  • Blev du forundret over formuleringerne.
  • Var informationsniveauet i top.
  • Virkede det som om der var flere redaktører, en med god formulering og en med mindre god formulering.
  • Var det en lise for øjet, brugeroplevelse i top.
  • Vil du anbefale en ven, at se denne temaside / entry pages.
  • Vil du have denne side som bookmarks og se den igen indimellem.

Listen her kunne gøres alenlang, men når der skal foretages en organisk søgemaskineoptimering skal man huske på at det indhold som programmeres, er noget brugeren reelt læser, og er det lige det man ønsker brugeren skal se.

Vores erfaring med optimering af websites siden 1999 er, at brugerne heldigvis er blevet mere kritiske overfor det de ser, tidligere var folk glade for bare at se en side med lidt forskellige farver og underlige gif animationer, og trykkede rundt i stor stil i denne nye verden, men nu er brugerne meget beviste om, hvad de vil se, og hvorfor de søgte på netop dette produkt eller ydelse.

Er det en dårlig ide at fremstille Temasider og Entry pages?

Ikke altid, men hvis man ønsker en sådan løsning med landing pages skal det være noget som kan integreres i virksomhedens samlede markedsføringsstrategi, og ikke kun som enkeltstående øer placeret som søgemaskinemadding og fiskekroge, som brugerne skal bide på. Rent indholdsmæssigt skal der være tale om regulære læsbare formuleringer, og ikke keyword stuffing af værste skuffe.

Hvis man som virksomhed ønsker at søgemaskineoptimere sit website og ikke selv ønsker at være med til at få de rigtige fokusområder som virksomheden beskæftiger sig med frem, men ønsker klik på alverdens navne og produkter, som er relevante i forhold til produktpaletten, men reelt ikke har sider der matcher, er det afdelingen for cloaking man skal benytte.

Her er det hurtigt at få lagt alverdens søgeordkombinationer ud på et website og sammenlagt med stavebrokkere etc. – men det kræver en domænestrategi for at kunne køre disse blackhat teknikker, hvis man ikke er totalt ligeglad med virksomhedens placeringer på søgemaskinerne på sit hoveddomæne samt risikoen for udelukkelse fra søgemaskinerne.

Men ønsker man at den organiske søgemaskineoptimering skal være langtidsholdbar er der kun en vej, det er det lange seje træk, det kræver manpower fra virksomheden, marketingsafdelingen og optimeringsvirksomheden for kontinuerligt at få tilpasset og løbende justeret virksomhedens forretningsvindue (Virksomhedens hjemmeside) til de produkter og ydelser der skal præsenteres til den kundemasse, der forventes at komme fra søgemaskinerne.

De hurtige løsninger skal man nok som virksomhed se bort fra, hvis man gerne vil have brugere der er tilfredse, og reelt finder virksomheden på de emner brugeren ønsker, og ikke alverdens søgefraser, der ikke er i overensstemmelse med virksomhedens målsætninger og forretningsområde.

Hvis man ikke ønsker at gå hele vejen, er det bedre at købe annoncering – f.eks. Google adwords og andre annonceringsmuligheder på Internettet, men her er det sværere at styre slagets gang, men er afhængig af klikpriser, klikfrekvenser og de medier, der viser de forskellige annoncer for sit website, hvis man ikke har alle facetter med i sin onlinestrategi, herunder SEO, foregår spillet om trafikken på andres præmisser, og er man godt tilfreds med det, er det en god mulighed istedet for at spamme sine kunder med sider der ligner noget der er produceret i folkeskolens yngste klasser.

Fremtidsudsigterne for hurtige løsninger med trafik fra søgemaskinerne er ikke blevet nemmere de sidste mange år, og fremover skærpes konkurrencen på de forskellige fokusområder inden for stort set alle kategorier af websites, Man skal altid huske på følgende.:

Markedet er altid 100 % – kommer der flere websites / forretninger med samme produkter / ydelser skal de deles om markedet inden for denne procentsats.

Søgemaskinerne har som udgangspunkt kun 10 side 1. placeringer, alle kan ikke ligge på side 1. med f.eks. ordet køleskab.

Der vil være mere fokus på SEO fra flere virksomheder end tidligere, hvilket skærper konkurrencen virksomhederne imellem.

Annoncering flyttes fra trykte medier til onlineannoncering, hvilket vil hæve priserne på klik annoncering som f.eks. Google adwords, når flere brugere skal konkurrere om placeringer på søgemaskinernes annoncepladser.
Derfor vil markedet være dynamisk og websites vil komme og gå, men hvis der ikke stilles ind med rette fokus på Internetmediet, kan kampen om kunderne være slut før virksomheden er begyndt sin markedsføring.

Så hvis man ikke er med på vognen allerede nu, er det vist på tide inden toget kører ud af perronen.

Velkommen til fremtidens markedsføring.

Posted in Søgemaskineoptimering