Menu Luk

Kontant afslører smarte markedsførings tricks

De danske forbrugere må igen lægge ryg til vildledende annoncer og gode tilbud, her til aften melder DR´s kontant ud med at der igen fifles med før og nu priser og amok priser.

Markedsføring der må kaldes misvisende og uetisk.

Idé møbler havde tilsyneladende gode tilbud på et sofaarrangement, hvor forbrugeren kunne spare kr. 1000,- på dette sæt, men hvis forbrugeren havde købt det før Jul, var besparelsen kr. 2000,-

Bilka, El giganten og TDC var også hoppet med på den samme vogn, men før og nu priser der ikke passede.

Pinligt for TDC ´s direktør der blev interviewed pr. telefon og som hele tiden henviste til deres pressesekretær, han havde ingen kommentarer til de forkerte priser. En chef uden kompetence og som tilsyneladende ikke aner hvad der foregår i marketing afdelingen, på trods han har det overordnede ansvar, en sådan person bør træde i karakter og besvare spørgsmålene, uanset om han taber ansigt, så ved han næste gang hvordan en sober kampagne skal sættes i gang.

Troværdig markedsføring skaber loyale kunder, fup og fidus skaber engangskunder der finder en ny leverandør, hvorfor kan det være så svært at forstå, at folk ikke er en flok kvæg, der ikke kan læse og skrive, den danske befolkning er efterhånden vant til at søge efter tilbud og bruge pris sammenlignings websitet og lign., her vil der altid være aftryk af tidligere priser etc.

Der er tale om yderst dårlig moral, og det er i strid med markedsføringsloven, så det virker efterhånden som om de personer der sidder i de forskellige markedsføringsafdelinger befinder sig inde i en osteklokke og ikke ved hvad der sker udenfor.

Dejligt at der bliver taget hånd om disse problemer, vi må så håbe forbrugerombudsmanden træder i karakter og får statueret nogle eksempler, så der kan være mere gennemskuelighed i de tilbud der trods alt er nogle gange, ellers er tilliden til udsalgsskiltet snart en saga blot.

Posted in Markedsføring