SEO-tilbud fra SEO-sælger – hold kæft en klaphat!
Jeg tog telefonen her til morgen, og en frisk SEO-sælger fra et af de større firmaer inden for medier var i den anden ende af telefonen.
Min første sætning til ham var: “Er du klar over, hvilket firma du har ringet til?”
“Ja,” var svaret, “men vi kan hjælpe jer med at skabe mere trafik med SEO på jeres website.”
Hmm!
Jeg har arbejdet med professionel SEO som en af de allerførste i Danmark siden starten af 1999, så du har nok ringet til et forkert nummer!
Nej!
“Vi kan tilbyde en analyse af jeres website og derved afklare de forskellige muligheder for at skabe bedre trafik. Hmm Det lyder rigtig godt. Kan du lige give mig adressen på jeres eget website?” “Ja, det er xxxxxx.dk.”
Hmm!
Skulle I ikke lige køre jeres eget site igennem jeres fantastiske analyseprogram, før I tilbyder denne service til andre?” “Nej, der er rigtig meget organisk trafik til vores website! Undskyld må jeg spørge om, hvilke søgeord jeres site ranker på?” “Øøø, Øøøe, det ved jeg ikke lige her og nu, men jeg ved, der er meget trafik, og vores stærke SEO-team kan hjælpe med at skabe trafik!
Nu skal jeg fortælle dig, hvad jeres site kan. Mens vi har talt sammen, har jeg lige testet det, og det ligner en pose lort og ranker på ingenting!
Jeg tilbød så at hjælpe dem med deres site, men han mente, at de havde helt styr på det selv i deres SEO-team – og fred være med det!
Jeg kan kun sige én ting: Stakkels kunder, der hopper på limpinden og binder sig på en kontrakt med et bureau med sådan en ekspertise.
Et godt råd: Køb altid SEO og markedsføringsydelser uden bindingsperiode, hvis virksomheden ikke vil det, så find en anden.