Menu Luk

SEO junglen

Hvad skal websitet ranke på søgemaskinerne?

Igen i dag havde vi et kundemøde, og som altid gennemgår vi statistik, Google analytics og evt. Google adwords kampagner med kunden, dette er meget rart for alle parter, at vide hvordan SEO optimeringen udarbejder sig, og placeringer og besøgende vurderes på baggrund af det indsamlede materiale.

Det der tit undrer os, selvom vi altid, og hver gang vi starter op på seo opgaver for virksomheder, fortæller klart og tydeligt, at de søgeord man ønsker at ranke på søgemaskinerne, skal være en del af et naturligt indhold på websitet.

Kunderne ønsker tit at ranke på ord som billig, billige og kombineret med deres produkter etc. men hvis man ikke ønsker disse termer på ens website, er det straks en sværere proces at få op på side et på søgemaskinerne med organisk søgemaskineoptimering, hvis kunden ønsker cloaking kan det godt lade sig gøre, at anvende alverdens søgetermer der ikke findes på websitet, inklusive fejlstavninger etc., men det er ikke anbefalelsesværdigt at arbejde med cloaking på hoveddomæner, da de risikerer at blive udelukket for snyd på søgemaskinerne. Brug af såkaldte temasider med disse budskaber er også mulige, men ønsker virksomheden at udstille sig selv på denne måde? Det skal man gøre op med sig selv inden det sættes i værk.

At ranke på et ord som billig, er fuldstændig ligegyldigt, hvis det ikke er kædet med et produkt eller tjenesteydelse af en eller anden art, og hvis det er tilfældet vil man altid kunne have en eller flere sider, hvor det pågældende tilbud eller produkt kan navngives som ”billig + produktnavn”

Kunderne skal forstå, at organisk søgemaskineoptimering tager udgangspunkt i deres eget website, og det indhold det nu engang har.

Her kan man på baggrund af dette materiale vride, dreje, justere på websitet, titles, description, keyword, indhold, html, css og lign. samt omskrive (rewrite engine) dynamiske url til noget der ligner en statisk genereret url, derefter kan der sammensættes en linkstrategi for synliggørelse i cyberspace.

Her er der tale om teknikker der ligger indenfor søgemaskinernes guidelines, og da der er tale om de produkter virksomheden i forvejen fører, er der ikke noget der ødelægger brugeroplevelsen, da indhold og de emner websitet er fundet på stemmer overens.

Men ønsker man at ranke på ord der ikke findes på websitet, bør man sammensætte en seo strategi for den organiske søgemaskineoptimering, og kombinere den med en effektfuld Google adwords annoncering, her bør udvælges de søgeord der bedst egner sig til organisk søgemaskineoptimering, og på baggrund heraf udføre denne optimering, derudover kan Google adwords annoncering sættes op på de søgeord, som ikke helt matcher websitets indhold i den form man ønsker brugerne ser dem, her kan der være tale om stavefejl, og kombinationer med billig og lign., hvis man ønsker brugere fra disse søgeord. Man skal huske der er mange gode klik at hente på fejlstavninger, da der forekommer mange indenfor alle segmenter af søgninger. Disse søgeord koster sjældent det helt store beløb i Google adwords, og hvis det er en god kunde, er det jo i realiteten ligegyldigt om de kommer på en fejlstavning eller lign.

 

Whitehat SEO – Blackhat SEO – SEO og markedsføringsstrategier

Posted in SEO