Søgemaskineoptimering samt Google adwords kampagner
Normalt er sommerferieperioden en stille tid, når vi ser på salgs og ny produktioner af søgemaskineoptimering igennem de sidste 10 år.
Billedet har været temmelig ens, en nedgang i ordre tilvæksten, typisk fra slut juni til primo august, men hvad er det der sker i år, i både juni og specielt her i juli har tilstrømningen af nye kunder overgået alle tidligere år, vi holder ferie i virksomheden på nedsat blus og volumen, og derfor kan servicere de virksomheder der ønsker at komme med på vognen, når det gælder online marketing, både som søgemaskineoptimering og SEO, og på Google adwords området, som der også kommet ekstra fokus her i sommeren.
Hvad skyldes dette fænomen at annonceringsmønstret er ændret?
De trykte dagblade melder om fald i annonceindtægterne igennem det sidste kvartal, vores bud er der er kommet en tilgang på online markedsføringen der modsvarer det fald der er i de traditionelle medier.
De traditionelle medier, aviser, TV annoncering, udsendelse af tilbudsaviser etc. er gode medier til udbredelse af budskaber til sine kommende potentielle kunder, men omkostningerne til denne form for annoncering er forbeholdt en mindre skare af virksomheder der har tegnebogen og finansieringen på plads. Virksomheder store og små oplever i disse tider nedgang i ordrebøgerne, hvilket får mange virksomhedsledelser til at vende, hver 50 øre flere gange inden den gives ud på annoncering.
Nu kommer ROI lige pludselig ind i billedet, også på trykte annoncer, hvor længe varer reklameværdien af en annonce i den lokale søndagsavis? Kimer telefonerne ikke mandag eller senest tirsdag morgen efter en indrykning af en annonce, så må man desværre nok konstatere der ikke har været respons på annoncen, og ens ROI må sættes til nul, hvis telefonen har kimet mandag morgen, og der er kommet en mængde ordre ind kan ROI beregnes ud fra indtægt og annoncepriser.
Langtidsværdi af den type annoncering er meget lille, det skulle lige være ugeblade i forskellige afskygninger der deles med hele familien, venner og bekendte, ligger og flyder hos frisøren, tandlægen og i lægehuset, med udløbsdato for flere år siden. Folk der læser S&Hør og de andre blade, der er mange måneder, halve og hele år gamle, er typisk ikke kunder, man skal regne med i sit markedsføringsbudget for annoncering i den trykte presse. Kunderne her er typisk ikke i den rigtige målgruppe.
Hvorfor vælger virksomheder nu Internettet mere, i stedet for traditionel annoncering?
Der kan findes flere forklaringer til dette, den ene, at de selv oplever i forbindelse med de skal bruge en ydelse, et produkt eller finde et godt tilbud selv bruger nettet som første valgmulighed i deres søgen.
Den anden mulighed er de ser, hvordan deres konkurrenter i branchen arbejder med deres online marketing, og annoncering på Internettet, og får en erkendelse af de nok også bør være mere proaktive på den front, SEO, søgemaskineoptimering, Google adwords, Dba etc.
Det er vigtigt som mediebureau at melde ud til kunderne, at den ene mulighed ikke udelukker den anden, der vil stadig være folk der nærlæser alle de reklamer, lokalaviser etc. vi andre hader i vores postkasse.
Denne målgruppes penge er jo ligeså gode i forretningen, som dem på Internettet, men, at måle og holde tjek på temperaturen på virksomhedens marketings strategi er ikke blevet nemmere de sidste år det er faktum.
Læs mere om.:
Det skal du vide om søgemaskineoptmering – Google adwords hvad kan jeg forvente