Menu Luk

Søgemaskineoptimering er det nødvendigt?

Dette spørgsmål er der mange virksomheds-ejere der stadig stiller, vi holdt et foredrag om online markedsføring for en biludlejningskæde for et par uger siden, her var samlet afdelinger fra nær og fjern fra hele landet til dette møde om markedsføring, søgemaskineoptimering, Google adwords strategier og andre markedsføringskanaler i online universet.

Mange afdelingschefer havde ikke tænk de store tanker om hvordan kunderne reelt kom, og om de selv kunne bidrage yderligere til en helhedsorienteret markedsføringsstrategi som giver synergien når de udnyttes med de fælles muligheder for profilering på de forskellige medier og annonceringsplatforme.

Forståelsen af begreber som søgemaskineoptimering, og betegnelser som organisk søgemaskineoptimering opfattes som sort snak og magi af flere af deltagerene – Google adwords programmet kan bedre forstås, men prissætning og bud-størrelser og priser på adwords, er ligeledes et kapitel der er svært at forstå for menigmand som ikke dagligt arbejder med markedsføring og markedsstrategier.

Det er dejligt som reklamebureau at få talt med de personer der i dagligdagen også skal have gavn af de kunder der formidles til deres virksomhed, kunder der kommer via vores SEO arbejde og annoncekampagner. Ved at kunne beskrive muligheder og løsninger på problemstillinger som de forskellige oplever i deres dagligdag, og samtidig få dem med til at give et bidrag med til at løfte virksomhedens branding ved at være proaktive, her tænkes specielt ved at være mere aktive på Internetdelen, dette er guld værd for en virksomhed i markedsføringssammenhæng.

Medarbejdernes viden om virksomheden og søgemaskineoptimering.

Brug virksomhedens interne markedspotentiale i søgemaskineoptimering og markedsføringsprocessen.

Det springende punkt når der tales om markedsføring og søgemaskineoptimering er synlighed og hvordan mærker vi den øgede strøm af kunder der frekventerer vores hjemmeside? Og giver det de kunder det nu engang er nødvendigt at få fra hjemmesiden? Det er vigtige spørgsmål i en overordnet online markedsførings strategi for en virksomhed.

Kunderne kommer ikke af sig selv? De kommer fra søgemaskiner og online annonceringer når der søges aktuelt efter et produkt eller tjenesteydelse, men prisen pr. kunde skal kunne finansiere markedsføringen og give et yderligere overskud til virksomheden.

Svaret på om man i dag skal have en klart defineret markedsstrategi er et rungede ja, der skal fokuseres på de muligheder der er netop indenfor det arbejdsfelt man arbejder med i dagligdagen, hvis man ikke tager det alvorligt, vil man hurtigt tabe kampen til de virksomheder der ser lyset, og bruger de værktøjer der skal til for dels at brande virksomheden, og få optimeret websitet så det fremstår på relevante søgninger på søgemaskinerne, derved skabes der kundeunderlag til virksomhedens produkter og tjenesteydelser. Kampen om kunden vindes af den virksomhed med de bedste placeringer og største gennemslagskraft på søgemaskinerne.

Hvis din virksomhed har behov for en gennemgang og foredrag om dine muligheder med moderne markedsføring, er du velkommen til at kontakte os og høre nærmere om hvordan vi kan sammensætte et skræddersyet forløb til netop jeres virksomhed.

Posted in Søgemaskineoptimering