Søgemaskineoptimering! Husk referencerammen

Søgemaskineoptimering! Husk referencerammen

Når virksomheder begynder at fortage søgemaskineoptimering på deres website, er det vigtigt at tage udgangspunkt i virksomhedsplanen og selve forretningsstrategien, det første element der bør gennemgås er produktpaletten, hvad er det præcist vi ønsker at være kendt på? Er det produktnavne eller synonymer og generelle beskrivelser af produktet.

I startfasen er der nogle kritiske problemstillinger man som virksomhed skal forholde sig til. Søgemaskineoptimeringen skal på den ene side gøre virksomhedens hjemmeside mere synlig på søgemaskinerne, men skal også fremstå med korrekte budskaber i forhold til virksomhedens produkter og brand.

Derfor er det vigtigt i sin markedsføringsstrategi, at få udvalgt de rette produkter, produktnavne og synonymer der skal optimeres i den organiske søgemaskineoptimering, ord der ikke passer ind i rette kontekst bør suppleres op med f.eks. Google adwords og Yahoo marketing markedsføring, her er det meget nemmere at bruge ordstillinger der både indeholder stavefejl og ordstillinger man ikke vil have vist på sin hjemmeside.

Prøv i videst muligt omfang at afgrænse din markedsføringsplan, vælg de søgeord der skaber den bedste trafik, brug evt. input fra tidligere markedsføringskampagner hvor der tidligere er genereret kvalitativ trafik og salg, vælg sideopsætninger på baggrund af hele temaer og produktbeskrivelser som passer på virksomhedens koncept, ikke kun på ord der skal skabe trafik, husk det er personer der læser dine sider. Skriv indhold til brugerne og ikke til søgemaskinerne.

Hvis du er velforberedt i din organisation når du bestiller søgemaskineoptimering, vil du være en aktiv medspiller i hele optimeringsprocessen, herved opnås en kontinuerlig effekt der skaber vækst og bedre salgsmuligheder for dine produkter på Internettet.

Læs mere om søgemaskineoptimering

Tilmelding nyheder