Organisk søgemaskineoptimering
SEO er en forkortelse af “search engine optimization” eller “search engine optimizer” mange personer har svært ved at skelne de forskellige former for søgemaskineoptimering.
Når talen falder på organisk søgemaskineoptimering, er der tale om en ren whitehat løsning, hvilket igen vil sige, der sigtes i mod, at skabe gode placeringer på søgemaskinerne ved udelukkende at anvende teknikker og programmering, der overholder de regelsæt søgemaskinerne har udstukket i deres guidelines. Organisk søgemaskineoptimering er søgeresultater der præsenteres i de søgeresultater der vises i venstre side, hvilket er i den ikke betalte del.
Ved at anvende Seo og organisk søgemaskineoptimering er det muligt at skabe en ekstra kanal i sin online markedsføring, denne kanal er særdeles effektfuld og vil kombineret med annoncering på søgemaskinerne, give det enkelte website flere indgange til sitet og fra flere kanaler, her skal man tænke på at konverteringsraten på organisk søgemaskineoptimering og venstresides klik, er højere end ved annoncering.
Organisk søgemaskineoptimering fordele og ulemper.
Fordelen ligger helt klart i at de placeringer der skabes på baggrund af organisk optimering giver flere relevante besøg, og dette betyder større gennemslagkraft i din markedsføring på Internettet.
Ulempen er hvis dit site kommer i hænderne på en amatør eller en SEO virksomhed der ikke mestrer kunsten i søgemaskineoptimering, men lige er startet op og forsøger sig frem, her kan du få ødelagt dit websted og få store skader påført i form af dårlige placeringer eller banning / udelukkelse af dit website fra søgemaskinernes indeks.
Man skal under ingen omstændigheder acceptere at der linkes tilbage til et SEO firmas website, man skal også afvise, at SEO virksomheden placerer links til andre af SEO virksomhedens kunder, hvis det er tilfældet vil dit site sikkert også figurere på andres website i en form for linkspamming / linkfarming, hvilket er elementer. F.eks. Google ikke vil acceptere jvnf. deres guidelines
Søgemaskineoptimering og garantier
Hvis du får tilbud om en garanteret placering på Google, skal du straks afvise tilbuddet, der er ingen i hele verden der kan give en garanti på en side 1. placering på Google, ikke engang søgemaskinen Google vil give garanti ved f.eks. adwords og lign. Derfor er det kun en målsætning, at placere søgetermer med organisk søgemaskineoptimering, men der kan ikke gives garantier om placeringer og varigheden af de opnåede resultater.
Husk søgemaskinerne er en dynamisk database der i realiten opdateres konstant døgnets 24. timer, alle der opdaterer deres websteder får på et tidspunkt besøg af spidere fra alle søgemaskiner, disse søgemaskiner opdaterer og ranker de forskellige websites på baggrund af den løbende indsamlede datamængde, og inddeler data og visningen af disse i sine søgeresultater. Derfor vil det ikke være muligt at garantere en bestemt placering.
Hvis man ikke kan få en garanti, hvad er organisk søgemaskineoptimering så reelt værd?
Søgemaskineoptimering der tager udgangspunkt i, den kodning der er på websitet, er læsbart af søgemaskinernes webcrawlere og sammensætning af det fundamentale website indhold, dette kombineret med korrekte titles, description etc. og sammensat med et organisk og et fair linkpopularitets program, som tager udgangspunkt i kvalitets link fra websites der passer til det website der ønskes optimeret.
Der ikke tale om mængden af værdiløse links, men udelukkende links der reelt har en værdi, som kan give websitet en højere ranking værdi i søgemaskinernes søgeresultater.
Disse tiltag vil bringe websitet op i søgeresultaterne, vi ved af erfaring igennem mange år, og over 6.000 leverede SEO løsninger siden 1999 til kunder World wide, at organisk søgemaskineoptimering der overholder søgemaskinernes guidelines fungerer perfekt.
Vores arbejde giver mange side 1. placeringer, og hvis der arbejdes konstant med sitet og de muligheder der er med en god markedsføringsstrategi, og bygger sin organiske søgemaskineoptimering op på baggrund heraf, vil man opnå en stor effekt og øget besøgsrate der vil være tydelig og absolut målbar, både i besøgsrate og kundehenvendelser.