Nyhedsbreve giver de tilstrækkelig respons for dig?
Er udformningen og budskabet afgørende for en succes med sine nyhedsbreve? Kan der ved at analysere markedet og sammensætte det rent indholdsmæssige materiale mest hensigtsmæssigt, skabes bedre konverteringsrater og bestillinger ud fra nyhedsbrevene i de perioder de udsendes på.
Ovennævnte spørgsmål kan besvares med et klart ja, det er vigtigt, at bruge nyhedsbrevet til at udbringe sine nyheder, hvad enten det drejer sig om produkter fra en webshop eller et budskab fra en virksomhed.
Hvis du ikke i din virksomhed allerede anvender nyhedsbreve i din markedsføring, er det måske vigtigt at se at komme i gang hurtigst muligt, da nyhedsbreve er blevet en væsentlig del i den moderne markedsføring.
Nyhedsbreve skrevet på en appetitlig og god måde har meget store konverteringsrater, større end ved traditionelle metoder.
Fasthold dine kunder til virksomheden.
Ved at bruge nyhedsbrevet i sin markedsføring har du mulighed for kontinuerligt at vedligeholde en dialog med kunderne / brugerne af din tjeneste, hvilket indebærer dine kunder vil gå fra at være engangskunder til at indgå i den naturlige kundekreds der køber ind i din forretning. For at kunne fastholde brugerne skal du ikke overdænge dine modtagere med nyheder i tide og utide, men holde en jævnlig frekvens som ikke virker anmassende, men mere som en appetitvækker og med nogle gode tilbud til kunderne.
En af måderne man kan skabe et tillidsvækkende kunde / leverandørforhold er f.eks. at ved udsendelse af sit nyhedsbrev, med det specielle gode tilbud, at give sine kunder der modtager nyhedsbrevet fortrinsret til dette tilbud i en begrænset periode. Her kan man ved bestilling via dette nyhedsbrev få varen til den nedsatte pris og tilbuddet annonceres først efter f.eks. 5 dage til andre kunder via websitet, herved sikres kunderne mulighed for at erhverve dette tilbud, som måske allerede bliver udsolgt inden det kommer ud i shoppen, og de kan se den efterfølgende effekt af deres bestilling.
Hvordan forbedres et nyhedsbrev?
Hvordan giver man sit nyhedsbrev større effekt hos sine brugere? Målretning mod det segment man ønsker udbredt til de potentielle modtagere. Undgå at bruge spredehagl i dine nyhedsbreve, men fasthold kursen ud fra den forretningstype og virksomhedsfilosofi der kendetegner din virksomhed.
Husk mange personer modtager dagligt mange spammails, nogle filtreres fra i spamfiltre, derfor er det ligeledes vigtigt at holde sig ude af spamfiltrene hos disse brugere, dette kræver det indholdsmæssige indhold i nyhedsbrevene overholder visse specifikationer for ikke at havne her.
Frekvenser for udsendelse af sine nyhedsbreve.
Husk aldrig at spamme dine brugere, du kender det sikkert selv, du har på et tidspunkt tilmeldt dig en tjeneste og efterfølgende kommer der næsten dagligt budskaber og lign. fra denne tjeneste, i starten syntes man det er spændende, men efterfølgende bliver disse budskaber ikke læst og til sidst afmelder man nyhedsbrevet.
Man bør altid have i mente, at nyhedsbreve skal have en værdi for brugerne, der er ikke altid kun tale om salgsbudskaber, men faktuelle ting som skaber et tilhørsforhold til virksomheden og de ydelser den leverer, dette vil give væsentligt bedre kunderelationer.
Læs mere Lovgivning ved udsendelse af nyhedsbreve og e mail hos forbrugerstyrelsen
Mere info om nyhedsbreve Effektive e-mail kampagner og nyhedsbreve i markedsføringen