Google webmasterværktøjer – Google webmastercentral

Google webmasterværktøjer – Google webmastercentral

Googles webmasterværktøjer er et overset værktøj i mange virksomheder, mange kender det ikke, webmasteren arbejder kun med opdatering af tekstmateriale, marketing afdelingen kender ikke til brugen af Google webmasterværktøjer / Google webmastercentral.

I mange virksomheder har man en Google konto i forbindelse med annoncering, herfra anvendes kun Google adwords delen, hvor de enkelte annonceringer og adwordskampagner styres, men anvendes sjældent i forbindelse med fejlsøgninger og lign. med Googles webmasterværktøjer.

Derfor bør man sætte sig ind ide forskellige gratis værktøjer der ligger i Google webmaster værktøjer, disse giver gode muligheder for at få optimeret sit website bedst muligt i forhold til Google, her kan undersøges for om Googles spidere har stødt på problemer i forbindelse med indekseringer etc. Robots.txt kan undersøges, der kan fremstilles en robots.txt, hvis man ønsker dette, hastighed på download kan kontrolleres, dette er i dag et parameter for hvorledes Google placerer dine websider i søgemaskinens resultatliste.

Google kalder downloadtiden for webstedseffektivitet og handler i bund og grund om hvor hurtigt et website kan downloades til brugerens browser, disse tider kan ligeledes tjekkes med Google webmasterværktøjer.

Der er endvidere mulighed for fra at se de mest anvendte søgeforespørgsler til dit website, søgeord, interne links, gennemgangsfejl, statistik for gennemgang, HTML forslag, derudover er der Google Labs, hvor det er muligt at se siden som Google bot gør det, der kan ses om der er malware registreret hos Google og derudover kan man bruge det nye værktøj der måler webstedseffektivitet på dit website.

Som reklamebureau med online markedsføring som speciale, beder vi altid vores kunder om adgang til Google webmasterværktøjer på deres Google konto i forbindelse med kampagne opsætninger, søgemaskineoptimering og udarbejdelse af SEO tiltag etc. Det gør processen lettere, og ved at have alle tilgængelige datakanaler til rådighed i forbindelse med website opsætning, adwords kampagner, tilpasninger og justeringer af det enkelte website med landing pages og optimering, kan der opnås en væsentlig højere brugertilfredshed, dette skyldes at de enkelte websider og Google adwords kampagner der sættes op passer sammen, derved opnås også en bedre konvertering på de enkelte tiltag.

Tilmelding nyheder