Menu Luk

Google bekræfter panda update 3.3

Google panda Update 3.3

Google bekræfter af de har foretaget justeringer i deres algoritmer på søgemaskinen, og har samtidig annonceret 40 nye specifikke justeringer.

Google Panda 3.3 opdateringen

Det er efterhånden et års tid siden vi første gang hørte om fænomenet Google Panda, her var Googles intension af få skabt en algoritme, der forbedrede søgekvaliteten på søgemaskinen i deres organiske søgeindeks.

Google beskriver opdateringen 3.3 som en justering af panda algoritmen, som skulle gøre systemet mere præcist og have mulighed for hurtigt at kunne identificere nyheder på internettet. Det er i princippet, noget der svarer til det de fortalte i forbindelse med panda 3.2 opdateringen i januar.

Der skulle nu være en bedre evalueringsalgoritme til at klassificere links i forhold til aktuelt indhold og formål. Google beskriver at de har ændret i den måde de identificerer og vægter det enkelte links.

”Dette fænomen er vi mange i SEO branchen, der har været klar over i årevis, og derfor arbejdet på hele banen, således at man ikke er afhængig af uanvendelige directory links og links fra SPblog alene, men har bredden med i SEO planer til kunder.”

Google udtaler at de mere traditionelle algoritmer vil have en større vægtning i forhold til links etc. Her vil lokale søgninger og personaliserede søgninger være elementer, der indgår med en højere vægtning fremover.

Det bliver spændende at se hvornår den bliver rullet ud i de forskellige lande, men et er klart, det vil give noget ekstra arbejde et stykke tid, indtil den gordiske knude er åbnet, og der kan søgemaskineoptimeres efter Google Panda 3.3 opdateringen.

Når søgemaskinerne ændrer algoritmer, så opstår der næsten altid tumult på alverdens fora, her vil den ene have gode oplevelser med opdateringerne og andre får tæsk, men set i historisk perspektiv, så vil der hurtigt kunne dannes et overblik over de forhold, der “nu” er fremtrædende, herefter kan der indsættes en strategi for af bibeholde og skabe yderligere gode resultater i de organiske søgeresultater på Google.

Det er vigtigt som virksomhedsejer, der dagligt bruger søgemaskineoptimering i sin online markedsføring, at forstå, at uanset hvad så skal Google have kvalificerede websider øverst i sit indeks, og det er kun et spørgsmål om hele tiden at ajourføre Googles tiltag på algoritmesiden, og derefter løbende at programmere samt justere sin SEO strategi, således den matcher de algoritmiske justeringer.

Posted in Google