Google adwords vs SEO
Vi får næsten daglige forespørgsler fra kunder der spørger! Hvad skal vi vælge Google adwords eller SEO?
Det korte svar er at man skal vælge begge dele i sin online markedsføring. Google adwords giver mulighed for hurtige besøgende på relevante søgetermer – SEO er en længerevarende proces, hvor der optimeres til flest mulige besøg ud fra sidernes indhold og sammensætning.
At vælge Google adwords alene kan være en nødvendighed, hvis virksomhedens website ikke er sat optimalt op, eller kan opsættes til gode resultater i forbindelse med organisk søgemaskineoptimering.
Her tænkes på sider programmeret i flash, eller på CMS platforme, hvor url strukturen ikke er optimal samt justering af tags ikke er mulig på enkeltsideniveau. I sådanne tilfælde er der kun Google adwords, kampagnesites på andre domænenavne, banner annoncer og tredje-parts leverandører af trafik som giver besøgende til websitet.
Søgemaskineoptimering skal anvendes på websites der har mulighed for forbedringer i større omfang, her vil udgiften til en søgemaskineoptimering kunne tjenes forholdsvis hurtigt ind igen.
Hvis man tænker på prisen på Google adwords, her er det ikke ualmindeligt at betale 4 – 6 kr. for et klik på et søgeord, der findes ord der er billigere og ord og ordstillinger der er væsentligt dyrere, men ved bare at have en gennemsnitspris på kr. 5,- pr. klik kan man regne ud hvor mange klik der skal til for at kunne finansiere sin søgemaskineoptimering eller få flere kvalitets besøg fra den organiske søgemaskinetrafik.
Vores SEO starterpakke koster kr. 6.500,- hvilket svarer til at der KUN skal komme yderligere 1.300 organiske besøg fra søgemaskinerne for at kunne finansiere en sådan løsning, i de fleste tilfælde vil dette besøgstal være væsentligt højere efter kortere tid, og vel at mærke fortsætter besøgene til websitet kontinuerligt fremover, hvis man så samtidig vælger en løbende vedligeholdelse af optimeringen, vil der blive taget hånd om websitet og placeringer og besøgstal holdes på et højere niveau.
Når det gælder online markedsføring skal man aldrig kun satse på en hest, at vælge SEO alene vil kræve en daglig overvågning af websitet – og indsatsområder skal bearbejdes dagligt med nye tiltag for at få hentet maksimal trafik ud i den organiske del på søgemaskinerne. Det kan lade sig gøre, hvis man sætter ressourcer og Manpower af til opgaven, men er ikke altid optimalt i alle former for virksomheder.
En cocktail, hvor der satses på både Google adwords og søgemaskineoptimering er den mest ideelle løsning, man kan vælge at balancere sit budget imellem disse to typer for markedsføring – mange gange beholder kunderne alligevel deres Google adwords budget, specielt når de opdager søgemaskineoptimeringen har givet dem mange flere ekstra kunder og derved øger deres samlede omsætning fra websitet.
Så hvorfor så ikke udnytte begge muligheder for profitoptimering i sin forretning.
Du kan læse mere om vores SEO løsninger her.:
SEO starterpakke – SEO kom godt i gang – SEO Professional – No Cure No Pay SEO