Google adwords landing pages udformning og brug
Fantasien har næsten ingen grænser, når der opsættes Google adwords kampagner hos de forskellige virksomheder over det ganske land i dag. Virksomhederne arbejder kreativt og følger alle de gode råd fra både Google adwords teamet, og de forskellige virksomheder der tilbyder opsætning af Google adwords kampagner til sine kunder.
Google adwords kampagner skal have landing pages
Der skal være kort vej fra klik til handling på virksomhedens annonce på søgemaskinen, da brugeren skal fanges indenfor de første sekunder – ellers forsvinder de igen, uden at have foretaget en handling på websitet, derfor er dette parameter blevet en vigtig del af Google adwords annonceringerne og opsætningerne af samme, de fleste steder.
Hvad skal en landing pages så indeholde?
Efter vor opfattelse skal en god landing pages indeholde følgende! Virksomhedsbeskrivelse, produktbeskrivelse, billeder og tekst, kombineret med det produkt der ønskes vist til brugerne. Mange er begyndt på at have landings pages der indeholder en eller anden form, et signup eller en direkte købsknap – indholdsmæssing er der ikke meget kød på disse sider, de ligner mest af alt et get rich in five minutes site, hvor der er en mængde af superlativer, og en handlemulighed, der næsten ikke er til at undgå at benytte for den bruger der er kommet ind på websitet. Efter vores opfattelse er danskerne ikke der forretningsmæssigt, danskere er vant til at søge information, og hvis indholdet falder i god smag, køber de også fra websitet. At udstyre websider med annoncer der leder hen på den måde der annonceres på i mange andre lande, med supertilbud og et hav af tillægsprodukter, hvis der bestilles lige nu, brug af kuponer, promokoder og lign. er ikke det den almindelige dansker falder for når der skal handles ind i webshops (danskere kan godt sammenligne priser selv – og gør det) derfor skal man nok være lidt varsom med annoncering på denne måde. Det skal ikke ligne en form for MFA sites – websites som man tidligere så rigtigt mange af, hvor annoncerne var det bærende element, og indholdet sekundært i denne sammenhæng.
Vores klare anbefaling til kunderne er, brug Google adwords landing pages med omtanke, skab korrekt information, beskriv med tekst og billeder, hvad dit budskab er, undgå sign up forms / formularer allerede i linie10, det opfatter brugerne negativt.
Korrekt information holder brugerne på websitet, smarte julelege får brugerne til hurtigt at forsvinde.