Google adwords første skridt i SEO
Når man begynder at planlægge sin Internetstrategi, og gerne vil være synlig på nettet melder sig de forskelige metoder og muligheder sig ret hurtigt, ”Skal jeg vælge banner annoncer? Eller Seo? Eller Google adwords?” det er helt naturligt at man i sin markedsføringsplanlægning afsøger mulighederne på markedet for maksimal udbytte af sine annoncekroner.
Hvorfor siger vi nu! at Google adwords er første etape på den lange vej i sin markedsføringsstrategi? Det skyldes at Google adwords har indbygget så mange faciliteter der kan give et godt billedet af hvordan man netop inden for det område den pågældende virksomhed arbejder, kan få skabt et overblik, hvad der bliver søgt på, omkostningerne pr. klik eller handling, ved at kombinere søgeordssammensætninger opnår man en viden om hvilke søgetermer der giver den største klikfrekvens, det bedste salg eller ønsket handling etc. på virksomhedens hjemeside.
Næste skridt i sin online markedsføring er at koble søgemaskineoptimering og SEO på virksomhedens hjemmeside, med brug af indsamlet viden, dels fra Google analytics og Google adwords kampagner, har man her et fornuftigt redskab til at udvælge de rette søgeord og søgeordskombinationer, disse ord udvælges og optimeres så efterfølgende på virksomhedens hjemmeside i forbindelse med en organisk søgemaskineoptimering, hvilket igen giver en højere besøgsrate på relevante søgninger.
Online markedsføring kan efterfølgende bestå af den organiske søgemaskinetrafik, som gerne skulle være steget markant i forhold til tidligere, samt bibeholde sin Google adwords, kampagne, denne kampagne kan fin tunes så omkostningerne hertil tjenes ind ved yderligere besøg på sin hjemmeside. Derudover kan der så sammensættes flere former for markedsføringspakker der tilgodeser hele spektret af moderne markedsføring på Internettet.
Du kan læse mere om de forskellige markedsføringspakker som vi tilbyder her.:
Marketing starter pakke – Marketing kom godt i gang – Marketing professional