Gode placeringer Microsoft Bing

Gode placeringer på Microsoft Bing.

Vi får jævnligt forespørgsler om hvorledes der optimeres til Microsofts søgemaskine Bing, der vægtes på en anden måde i forbindelse med den måde søgemaskinen prioriterer data til visning i søgemaskinens SERPS.

På Bing er det muligt at anvende deres pendant til Google webmasterværktøjer.: Bing webmaster værktøjer

På onsite siden skal følgende udføres.:

  • Max optimering af 2 søgeord pr. side.
  • Brug entydige <title> tags på hver side.
  • Brug entydige <meta> beskrivelse tags på hver side.
  • Brug H1 tags.
  • Brug tekst i navigation links.
  • Opret indhold til mennesker og og ikke til Bing ´s webcrawler.
  • Indarbejd søgeord i URL-strenge.

Bing er mere kritisk med backlinks end Google, de kræver kvalitet og relevans for indholdet, det betyder, at sider der linker med ankertekster skal komme fra sider der indeholder emner om det der svarer til de sider de skal lande på. Bing sorterer godt fra.

  • Domænet alder har indflydelse.
  • Søgeord i urlén er vigtige for Bing.
  • Meta beskrivelser er vigtige, de bruger et sammendrag herfra når du f.eks. kører musen henover søgeresultaterne.

Bing vil i modsætning til f.eks. Google ikke indeksere blogs i samme omfang, dette gælder også gamle og velkendte blogs, resultater herfra vil typisk blive henvist til placeringer længere bagud i søgeresultatlisten. Eneste undtagelse er blogs med absolut kvalitative backlinks, men almindelige blogs og blog spamming fungerer ikke så godt hos Bing, men der er enlkelte undtagelser, hvor de slipper med igennem.

WordPress blogs er absolut ikke et hit på Bing, det ser ud som om Bing ikke kan lide blogs i samme udstrækning som Google, og foretrækker sider med statisk indhold, dette skyldes muligvis det er nemmere for Bings webcrawler at indeksere sådanne sider.

Men WordPress blogs med kvalitative backlinks placeres fint i søgeresultaterne.

Tilmelding nyheder