E handel runder 40 mia. kr. i 2010
Ifølge FDIH vil omsætningen indenfor e handel stige til 40. mia. kroner i 2010, analysen bygger på gennemførte dankorttransaktioner i de første tre måneder af 2010.
Tendensen indenfor e handel er tydelig, men det er ikke alle besøg i en netbutik, der fører til et salg, i gennemsnit afsluttes en tredjedel af alle besøg uden køb af produkter. Her er der snarere tale om at folk generelt er blevet rigtigt gode til informationssøgning via søgemaskiner, og leder efter billigste leverandør eller bare ser efter nye spændende produkter etc.
Kunden finder typisk de varer de ønsker via søgemaskinernes organiske resultater og Google adwords annoncer.
Det betyder de enkelte brugere hurtigt og nemt kan finde varer med den bedste pris eller serviceydelse, hvilket betyder at mange sider med samme type produkter skal besøges, for at den enkelte forbruger kan danne sig et overblik over markedssituationen, for det enkelte produkt og prissætningen på dette.
Det oplyses ifølge undersøgelsen, at hver femte person aldrig har afbrudt et køb i en webshop, når først de har lagt en vare i kurven.
Generelt er tilfredsheden i forbindelse med nethandel god og kunderne husker de enkelte forretninger.