Artikler om Webanalyser

Webanalyser

Customer insights

Customer insights

Kender du dine kunder og deres behov?

Markedsføring i dag handler om viden om sine kunder og deres behov, virksomheder har fået mange nye værktøjer til at få et indblik i deres kunders net adfærd.

Google analytics, datamining, logfilsanalyser og spørgeskemaundersøgelser, er et middel til at få et vist kendskab til sine potentielle kunder og netop deres forbrugsmønster.

Spørgeskemaundersøgelser har i mange år været et redskab til at få kendskab til kunders ønsker og til kortlægning… Læs mere

Konkurrentanalyser

Konkurrentanalyser

Hvem er dine konkurrenter på nettet og hvad kan de i forhold til dig?.

Mange søgemaskineoptimerer i blinde, hvem er man oppe i mod når der skal optimeres?

Spot dine konkurrenter og få flere besøg på dit website.

Det første man skal gøre i forbindelse med en søgemaskineoptimering og udarbejdelse af en søgemaskinestrategi, er at finde ud af hvilke virksomheder man er i konkurrence med på nettet.

Man bør afsætte fornøden tid til at studere sine konkurrenter, se hvilke… Læs mere

Markedsføring indsamling af data

Markedsføring indsamling af data

I forbindelse med dataindsamling omkring markedsforhold, anvender traditionelle virksomheder, og fysiske forretninger observationer til at få opsamlet disse data.

Her er der typisk tale om, hvordan skiltning og varernes opsætning i forretningen påvirker kunderne, her kan man ved at iagttage kundernes handlemønstre se, hvorledes de ubevist reagerer på skiltningen i forretningen og deres vej igennem butikken, og salgsområdet, hvor de stopper op og ser på relevante tilbud som forretningen gerne vil have kunden gør. Dette kan… Læs mere

Konverteringssporing af dine google adwords annoncer

Konverteringssporing Google adwords

Mange stiller sig selv spørgsmålet , om det er tiden værd at bruge konverteringssporing i forbindelse med sin Google adwords annonceringsstrategi, til dette spørgsmål kan vi kun give et svar, og det er at man skal bruge konverteringssporing på sit website, herved kan man, som vi tidligere har beskrevet få et samlet overblik over, hvad annoncekronerne til Google adwords giver i konkret salg og respons, hvis de ikke giver det som man forventer og regner med, kan… Læs mere

Brugeradfærd

Brugeradfærd på websitet

Når dit website besøges af nye brugere, ved du så hvad de forskellige brugere gør? Og ser efter på websitet? Hvordan bevæger de sig rundt på de enkelte sider? Brugeradfærd i forbindelse med besøg, er et vigtigt analyseparameter i forbindelse med en markedsføringsstrategi. Det er som virksomhed vigtigt, at se om der er et mønster i brugernes opfattelse af websitet, de forskellige varegrupper og deres placering på sitet.

Brugeradfærd kan analyseres.

Det kræver sporing og måling, at… Læs mere

Konverteringssporing

Konverteringssporing giver overblik

Konverteringssporing er en fremragende måde til at identificere elementer af sit website, herved kan der rent målbart kontrolleres, hvilke sider der har fået den fornødne opmærksomhed fra dine brugere. Ved at indsætte et script på en af slutsiderne, f.eks. tilmelding til nyhedsbrev eller en egentlig handel i din online shop, hvor der på den sidste side i forbindelse med handelen vises slutsiden, hvori der er indsat et script der tilbagemelder, at der har fundet en konvertering sted.… Læs mere

Data mining som udvidet analysemetode

Data mining del 2

Vi har i formiddag prøvet at sætte fokus på den sidste uges besøgende, og testet en del af de besøgendes IP adresser op i whois og set hvilken netværk og område de kom fra, dette sammenholdt med de data der forefindes i Google analytics. Dette har det givet et meget bredt billede af, hvilken personer der har foretaget søgningen, på hvilket regulære søgeord der har resulteret i besøget.

Yderst spændende læsning.

Her er der tale… Læs mere

Data mining

Data mining som analyseværktøj af websites

Data mining er en disciplin vi holder meget af her i huset, vi analyserer alle vores logfiler og gennemgår, hvad der skaber og genererer trafik til vores website, det kan godt være en langhåret proces, at sidde og tykke søgning efter søgning igennem, for at finde mønstre og sammenhænge, men det betaler sig. Når man sidder og gennemgår Google analytics og webserverens logfiler og ser, hvad der reelt har ført til et besøg undres… Læs mere

Webanalyser

Webanalyser et stærkt værktøj i online strategien

Webanalyser er vejen til succes på Internettet med sin markedsføring.

Kan du holde markedsføringskursen og få fuld valuta for reklamebudgettet

Hvem kender ikke situationen, virksomheden ønsker at profilere sig på Internettet med sin hjemmeside, hvilken særlige kendetegn har virksomheden? Hvilke fortræffeligheder er der at fremhæve? Hvilke produkter skal have fokus? Hvilke varer sælger billetter og skaber nye kunder?

Disse tanker må gå igennem enhver marketingafdeling, og debatteres imellem de medarbejdere der dagligt formidler… Læs mere

Tilmelding nyheder