The Times taber terræn online

The Times taber terræn online

Ifølge en artikel i Børsen taber The Times besøgende, dette er sket efter de er begyndt at opkræve betaling for at læse deres nyheder. Det var ellers med stor omtale i pressen, at News Corp proklamerede at det nu var slut med gratis læsning af den engelske avis The Times.

Dette er en følge af at annoncepriserne på reklamer på netmedier ikke svarer til priserne på annoncering i den trykte presse, derfor har der længe været talt om at få betaling indført på den netbaserede del af nyhedstjenesten, hvilket tilsyneladende har givet bagslag, og at brugerne fravælger at læse The Times på nettet.

Ifølge Mediaweek er faldet drastisk fra 2.79 mio brugere i maj til 2,22 mio i juni og 1.61 mio i juli.

Det kan få følger for at kunne tiltrække annoncører, hvis der ikke arbejdes med at få flere brugere ind, herunder er det vigtigt at lægge alle tallene på bordet, således mediebureauer og annoncører ved hvad de kan forvente af deres markedsføring i disse medier.

Del nyheden!
Tilmelding nyheder