Telia mobilnet er vist nede for tiden

Telia Mobilnet er vist nede for tiden

Der er tilsyneladende gået nisser i Telia´s mobilnet.

Som Telia kunde på mobiltelefoner har vi de sidste dage oplevet mange spændende og sære ting, når man bliver ringet op ender man midt i en anden samtale i mellem andre der taler. Der er tale om samtaler indenlands og udenlandsk, Russisk og alverdens forskellige sprog, og folk der taler om private ting på de samtaler der knyttes til vores samtaler, hvor vi kan gengive private samtaler, som andre fører, og disse samtaler er tilsyneladende fra andre Telia kunder.

Telias mobilnet arbejder vist ikke optimalt for tiden, denne fejl er faktisk blevet værre siden i går, det er sket på ca. 15 – 20 forskellige telefonopkald, Vi har 3 Telia mobiltelefoner hos os i virksomheden, og fejlen forekommer på alle telefoner, så det er vist en centralfejl eller lign., men når der fejlmeldes hos Telia skal man altid væbne sig med tålmodighed, de rider ikke den dag de sadler op.

Det tager altid enorm tid at komme igennem til Telia´s kundeservice (Har prøvet det mange gange), og når man så endelig kommer igennem, og skal omstilles til en medarbejder med forstand på tingene, går omstillingen næsten altid galt og ender forfra i et nyt automatisk omstillingshelvede og ny ventetid, dette er desværre normen hos telias kundeservice, hvis vores virksomhed også havde fastnet telefoner og internetopkoblinger hos Telia, ville det være ret kaotisk, når der går noget galt med telefonen og Internetforbindelsen. Så ville man ikke vide om man kom på i dag eller om en uge eller hvornår, der skal også afsættes mange timer til at vente på bare at komme igennem til Telia´s kundeservice.

Som vi plejer at fortælle de ivrige Telia sælgere der utrætteligt kontakter os jævnligt,  fordi vi har 3 Iphones i virksomheden fra Telia, og på denne baggrund har selskabet altid har et godt tilbud til os, hvor de ønsker vi skal gå over til dem med fastnet og Internet forbindelser, de forstår ikke budskabet, at selvom vi fik det gratis ville vi ikke engang have det inden for dørene! Vi ville ikke kunne vi ikke stole på deres oppe-tid på forbindelserne og slet ikke deres kundeservice, hvis der opstår problemer.

Hos TDC som står for vores linjer til fastnet og Internet er der døgnvagt, og max en time inden udbedring påbegyndes i tilfælde af fejl, ja og det virker, også kl. 3 om natten, vi har tit arbejde i perioder som kører næsten i døgndrift, Dette specielt til kunder fra USA, og i de situationer der har været fejlmeldt løser TDC problemet indenfor den time som de giver garanti på. De ringer sågar tilbage når fejlen er fundet og sender SMS besked. Har aldrig oplevet ventetid ved telefonkontakt på noget som helst tidspunkt af døgnet, der svares af en kompetent person indenfor 10 sekunder.

Men med Telia ved man ikke hvornår de påbegynder fejlretning, eller om de har forstået hvad fejlen handler om, da det virker som om deres kundeservice ligger hos et callcenter, og ikke hos et teleselskab som kender sine produkter og mobilnet. Man må bare håbe at der sker noget.

Vi beklager de gener det har givet vores kunder som har prøvet at komme igennem de sidste dage til vores mobiltelefoner, hvor de har ringet op mange gange inden linjen var fri til at føre en normal samtale på.

Så vi håber problemet er løst inden vi igen starter på fuld styrke i begyndelsen af januar 2010.

Del nyheden!
Tilmelding nyheder