Menu Luk

SEO proceduren hos Online Marketing

Hvad består egentligt en komplet søgemaskineoptimering / SEO af på mit websted?

Dette spørgsmål stiller mange kunder sig når de beslutter sig for at få optimeret firmaets website, det viser den debat der florerer, og de svar der gives i det ene og det andet fora på nettet, vi kan ikke udtale os om hvad andre gør, det er i princippet fuldstændigt ligegyldigt i denne sammenhæng.

Vi kan se, at kunder i dag forventer en eller anden form for orientering om hvad det egentligt er der sker når websitet skal på SEO værkstedet. Man kender fra almindelige service eftersyn hos bilforhandleren eller hos FDM og Bilsyns hallerne, at der udleveres en blanket med de punkter der er gennemgået ved service eller det pågældende syn, men når der skal SEO optimeres, hvad sker der så egentligt?

Vi har flere modeller, alt efter hvor stor en optimeringspakke kunden har købt og omfanget af den egentlige SEO opgave.

Her er et typisk forløb!

I de fleste tilfælde er der indledningsvis holdt et møde imellem repræsentanter fra os og den pågældende kunde, her er der gennemgået kundens forventninger, websitets nuværende trafik, hvilken måling foretages der for tiden på websitet, har der tidligere været optimeringsfirmaer ind over websitet, ligger der remanens fra tidligere optimeringsfirmaer i form af mapper med indholds sider, fremstillet med optimeringsøjemed etc.

Der udarbejdes en hemmelighedsaftale, som vedrører fortrolighed med de oplysninger kunden giver os, det er markedskendskab til kundens forretning og forretningsområdet som kunden arbejder med, konkurrenter i branchen, forhold til konkurrenter osv. Endvidere udleveres alle adgangskoder og passwords til kundens website til os.

Vi garanterer, at der er fuldstændigt tætte skodder imellem vores kunder, vi udarbejder ikke planer for et firma og anvender det til brug for en konkurrent. Alle fortrolige oplysninger behandles med respekt for den enkelte kunde, og anvendes kun i den sammenhæng de er tiltænkt ved aftaleindgåelsen.

Du bliver ikke udstillet som referencekunde på vores website med case beskrivelse etc. vi sætter ikke link ind med diverse tekster pegende hen på vores website, hverken synlige eller skjulte, hvis vi ønsker at bruge dig som referencekunde overfor nye kunder, vil du blive kontaktet af os, og spurgt om du i det konkrete tilfælde vil være dette, hvis det ikke ønskes respekteres dette fuldt ud fra vores side.

På baggrund af dette tiltræder parterne en SEO aftale om optimering ud fra disse informationer.

I de fleste tilfælde aftales det efterfølgende, at der indledningsvis holdes et møde mellem de markedsføringsansvarlige og repræsentanter fra vores programmeringsteam, her afstikkes en strategi som i punktform ser sådan ud.

Hvor mange domæner har virksomheden i brug og er der dobbelt indekseringer, vi tjekker selv om der er dobbelt indekseringer, og om der er opsat korrekt 301 på evt. ekstra domæner. Hvis kunden selv fortæller, hvilken domæner der peger ind på websitet, er det nemmere og hurtigere for os, og vi kan bruge mere tid på andre emner på websitet end lede efter forskellige domæner etc.

Gennemgang af ønskeseddel fra kunden på søgeord, vi gennemgår listen og rådgiver om søgeord der relaterer til det pågældende website, og søgeord der giver mulighed for gode konverteringer ud fra det indhold og de produkter virksomheden ønsker at vise sine brugere. Hvis kunden har logfiler eller en Google Analytics kørende allerede, bruger vi disse statistikker for at danne os et overblik over besøgsmønstret over tidligere besøgende på websitet. Ud fra disse samt i samarbejde med kunden udvælges de søgeord som websitet kan bære på de pågældende søgeord og kombinationer heraf.

Gennemgang af kundens website, her testes for robots.txt, hvilke sider og biblioteker er afgrænset via denne fil, hvordan er webstedsarkitekturen, navigation, er der javascript menuer, store javascript placeret uhensigtsmæssigt i koden, test af CSS og funktionsanalyse af websitet, herunder test af webcrawler tilgængelighed, og om der opstår løkker når der crawles, url strukturen gennemgås. Der kontrolleres endvidere for iframes og andre former for opsætninger der er uhensigtsmæssige i forhold til søgemaskiner f.eks. forkert placering af ViewStat etc. Der tjekkes for placeringer på søgemaskinerne på de søgeord som der vælges af kunden i samråd med os – og en start analyse / synlighedsrapport udarbejdes på baggrund heraf.

Herefter udarbejdes en arbejdsplan for websitets videre forløb, der installeres Google Analytics eller hvis kunden ønsker et andet tilsvarende system sat op, sættes dette op. Derefter vil der blive udarbejdet korrekte metatags til de forskellige sider, sidernes tekstmæssige fundament gennemgås med lup, og forslag til tekstrettelser udarbejdes, hvorefter de implementeres direkte i originalteksten på kundens website. Hvis url strukturen er uhensigtsmæssig skal serveren lige have et rewrite eftersyn, og spiselige urlér skal fremstilles til kundens website. ViewState og andre scriptformer der er uhensigtsmæssige i den måde de er repræsenteret i koden, programmeres om, og sættes op på ny, så de fungerer på samme måde, men ikke giver indekseringsmæssige problemer på websitet. Er der tale om store virksomheder som ikke umiddelbart giver adgang til sin webserver og hovedwebsite, aftales implementeringen med den pågældende IT afdeling, hvor vi i flere tilfælde kommer ud til den pågældende virksomhed og løser disse opgaver sammen med dem.

Opbygning af linkstrategi og gennemgang af link muligheder som kunden allerede selv kender, men aldrig har fået gjort noget ved, her tænkes på leverandører, kunder og lign. som man dagligt arbejder sammen med, og som nemt kunne linke ind med relevante links til websitet. På baggrund heraf sammensættes en linkstrategi som vi sætter i gang og finder yderligere link muligheder til kunden indenfor den branche som kunden repræsenterer.

Derefter har kunden mulighed for at vedligeholdelses abonnement, her tjekkes ud fra aftalegrundlaget i aftalen følgende.: Konkurrent analyse, virksomhedens placeringer på søgemaskinerne, Google Analytics gennemgås og på baggrund heraf informeres kunden kontinuerligt om websites placeringer, besøg, benchmarking i forhold til samme størrelse sites og indenfor samme produkt gruppe / segment. Forslag til ændringer i søgeord der giver mindre afvisningsprocent og derved længere brugerophold på websitet samt fornødne tilpasninger og telefonservice i form af rådgivningsopgaver etc.

Vi tilbyder endvidere i forbindelse med SEO, at være sparringspartnere i online markedsføring af virksomheden på internettet, herunder rådgivning i alle faser om markedsføringsstrategier, udviklingsmuligheder, produktpaletter samt opsætninger af strategiske målsætninger samt udarbejdelse af marketing kampagner indenfor Google adwords, Bing og Yahoo marketing, banner annoncering, annoncering på speciel sites relateret til netop virksomhedens brugergruppe. Driver du e hSEO procedureandel giver vi dig tips og tricks til meromsætning i din onlineforretning.

Det er ikke et krav, at der skal indgå vedligeholdelsesaftale når der bestilles en SEO opgave hos os, men mange kunder foretrækker, at kunne hente data, rådgivning og løbende få tilrettet sin løsning til en fast pris.

Posted in SEO