Søgeord på søgemaskinerne find det rigtige søgeord

 Søgeord på søgemaskinerne find det rigtige søgeord

Vi hører tit når vi snakker med vores kunder, at de gerne vil placeres på søgemaskinerne med en række søgeord som de umiddelbart har fundet ved snak i firmaet medarbejderne imellem.

Vi oplever som SEO virksomhed tit, at de søgeord som kunder / virksomhedernes medarbejdere fremkommer med når vi har introduktionsmøder / opstartsmøder, hvor de kommer med søgeord og søgeordssammensætninger der faktisk ikke kan frekventere trafik overhovedet.

Et eks. vi havde bedt en kunde komme med 25 – 30 søgeord som repræsenterede virksomheden og på baggrund af disse skulle der foretages en søgemaskineoptimering af deres website med fokus på disse søgeord.

Da vi sad med listen var der kun ganske få ord der reelt ramte det virksomheden solgte, mange af de søgeord der var valgt var, f.eks. Brønshøj, København, Nordvest – stednavne uden egentlig reference til virksomheden, hvad vil en søgning der frembringer en virksomhed i Brønshøj have med de produkter de sælger at gøre? Ingenting, et andet eksempel er et vinduesfirma, faktisk et af de helt store på markedet sad ved vort introduktionsmøde og fremlagde en oversigt over, hvad de gerne ville findes på – og ud over de mest almindelige termer i vinduesbranchen – ville de gerne findes på ordet DØR ( da de jo sælger døre og vinduer ), hvilket jo er noget alle kender, da vi sagde til ham, at der tidligere var en bedemand der også gerne ville ligge på søgeordet DØR kikkede han måbende, jo vi har faktisk haft en bedemand der ønskede at have termer som ”når nogen dør” og han ville ligeledes gerne ligge på søgeordet dør.

Hvorfor kommer den ene virksomhed efter den anden så med lignende søgeord til optimering

Svaret er klart disse mennesker er fagmæssigt godt kvalificeret – og rigtigt mange af dem lever og ånder for den virksomhed de nu skal finde søgeord til, men de kikker indad og opfatter virksomheden som verdens navle, og forventer, at en søgning på Brønshøj selvfølgelig drejer sig om deres virksomhed, men sådan er det desværre ikke.

Derfor er det vigtigt, at få analyseret de søgetermer man vil ligge med på sin organiske søgemaskineoptimering, og ikke bare skrive stednavne og lignende ned når man ikke kan finde på mere, og mene det nok giver resultat på virksomhedens besøg på sit website.

Søgeordsanalysen et vigtigt opstartsparameter

Søgeordsanalysen er yderst vigtig, og indgår i enhver professionel SEO løsning, der skal tages udgangspunkt i at finde de søgeord der frekventerer den største volumen af relevant trafik, og på søgetermer der matcher virksomhedens produkter 100% – ikke alle mulige afstikkere, men helt igennem relevante søgetermer. På kerne søgeord og ord som erfaringsmæssigt er dyre at købe som Google Adwords skal der fokuseres meget, så de kommer op på søgemaskinerne resultatsider ved organiske søgninger, de søgeord der erfaringsmæssigt inden for samme branche er billige, køber man som Google Adword, herved får man mere for pengene. Google Adwords budgettet kan holdes på samme niveau, men man får mange flere besøgende fra de såkaldte sideord der matcher websitet.

Del nyheden!
Tilmelding nyheder