Søgemaskineoptimering & online markedsføring valg af søgeord

Søgemaskineoptimering valg af søgeord

Når man starter en proces og ønsker mere styr på sin online markedsføring, er søgemaskineoptimering et af de værktøjer som kan være med til at skabe den rette succes for virksomheden.

Google er i dag storleverandør af kunder til de websites der ligger i toppen af søgeresultaterne, ved at søgemaskineoptimere sit website kan der hentes kunder ind fra den gratis del af Google, i modsætning til at betale for denne trafik fra Google adwords programmet.

Men at hente organisk trafik, kræver viden og indsigt i hvilke søgeord der frekventerer den ønskede trafik til den enkelte virksomhed og dens produktsortiment.

Det at anvende søgemaskineoptimering aggressivt i sin online markedsføringsstrategi, betyder man er opmærksom på hvor der kan hentes markedsandele, i forhold til sine konkurrenter på markedet.

Når processen med den udvidede online markedsføring sættes i gang, er det vigtigt at få styr på sine konkurrenter indenfor netop det arbejdsområde man arbejder, hvilke søgeord anvender de i deres markedsføringsstrategi og eksponering på nettet? Hvad vil de findes på?  Har de en søgemaskine strategi?

Når dette område er afdækket skal man se om der er nok søgninger på de enkelte søgeord, her kan man anvende Googles søgeordsværktøj til opgaven, man kan også anvende data fra tidligere Google adwords kampagner til at identificere de vigtigste søgeord. Ved at se på hvor mange søgninger de enkelte søgetermer giver, er der mulighed for at anvende disse data i sin søgemaskineoptimerings-proces, hvor man bør optimere mod de søgeord der giver det største udbytte indenfor den kategori virksomheden arbejder.

Online markedsføring og søgemaskineoptimering kan godt foretages af virksomhedens eget personale, men man skal være forberedt på det er en proces der tager tid, hvis man ikke er indstillet på at bruge de interne ressourcer til sin markedsføring, er det tit bedre at få udført marketing opgaven af professionelle, her vil det være muligt at købe knowhow der ligger langt ud over det virksomheden selv kan udføre med hjemmegjort søgemaskineoptimering, her får man mangeårig erfaring og ekspertise med, dette er et afgørende parameter i den øgede konkurrence der er på profilering på søgemaskinerne i dag.

Del nyheden!
Tilmelding nyheder