Søgemaskineoptimering anvendt korrekt i online markedsføring

Søgemaskineoptimering anvendt korrekt i online markedsføring

Søgemaskineoptimering giver flere besøgende til et website! Men er det de rigtige besøgende, der kommer ind, og på hvilke søgeord finder de websitet?

Denne diskussion har vi jævnligt med kunder, der har en ide hvad de gerne vil findes på i forbindelse med søgemaskineoptimering af deres website. Problemet med at identificere søgeord ud fra ideer alene, fungerer ikke i praksis, her kommer tit besøgende, som hurtig forlader websitet igen uden at købe eller anvende websitet.

Hvis man skal anvende ideen om at bruge søgeord, der måske har en vis tilknytning til websidernes indhold, ja, så skal det indholdsmæssige på websitet sammensættes, således det svarer i grundsubstans til de søgeord og søgeordskombinationer, man gerne vil ranke på i søgemaskinerne.

Her er det vigtigt at få sammensat mere end en SEO tekst eller landingsside, men en gennemarbejdet tekst og sideelementer, der kan vises til brugere og hvor brugeren rent faktisk læser det indholdsmæssige på websitet, fordi der er tale om kvalitetsindhold i forhold til virksomhedens branche.

Websites med kombination af produkter og byer og et næsten identisk valg af tekster på sider for at ranke på kernydelsen og et område/by, det skriger til himlen at udføre sådanne websites og optimering på denne måde. Det virker på brugerne som tekstmæssigt støj, som får rigtig mange til at forlade websitet igen, samme vej, som de kom ind.

Fænomenet er ikke noget der er forbeholdt små websites, nej, mange store virksomheder anvender denne metode i deres higen efter klik.

Men er det den bedste metode til online markedsføring?

Hvis du spørger os, er svaret klart nej.

Søgemaskineoptimering skal tage udgangspunkt i selve webstedet og det indhold, som forefindes der, at bygge mapper og SEO filer op med alverdens søgemaskineguf, er ikke optimalt i forhold til brugerne, der skal bide på en af de mange fiskekroge (SEO sider) der er skrevet til at lokke folk ind, men tit meget gennemskuelige i udformning.

Ved at udføre en optimering, der tager udgangspunkt i faktuelle forhold og kombineret med f.eks. Google adwords og lignende annonce netværk til generering af besøgende på de lidt mere skæve termer, men dog website relateret, det skaber en bedre brugeroplevelse og samtidig bedre udnyttelse af websitets potentiale.

Så hvis du skal anvende søgemaskineoptimering i din online markedsføring, så skal der udarbejdes en strategi fra start.

 

Del nyheden!
Tilmelding nyheder