Rich snippets og strukturerede data

Rich snippets og strukturerede data

Ifølge en pressemeddelelse på Google´s officielle blog, er der nu åbnet Internationalt, for brug af rich snippets og strukturerede data i søgeresultater og på kort, herved har brugeren lettere mulighed for at afgøre om den pågældende webside indeholder det som der søges efter.

Rich snippets er nu tilgængelig på alle sprog, på Google webmasterværktøjer kan man læse hvordan man bedst kommer igang.

Google ønsker at anvende så mange faktuelle informationer om websteder i forbindelse med præsentationen i søgeresultaterne som mulig, jo flere informationer der kan vises til brugerne, des bedre er brugeroplevelsen i forbindelse med brug af tjenesten.

Med rich snippets og struktureret indhold kan webmasteren nu, hvis sitet indeholder struktureret indhold, f.eks. forretningsoversigter, virksomhedsadresse og restauranter, så kan der markeres et tekststykke med den pågældende datatype, som så tilføjes til resultatet på søgeresultatlisten.

Rich snippets er designet til websteder, der indeholder bestemte typer af strukturerede data. Google understøtter i øjeblikket følgende typer oplysninger: anmeldelser, personprofiler, forretningsoversigter og hændelser.

Opsætning af Rich snippets

HTML-indhold kan anvendes i følgende tre formater: mikrodata, mikroformater eller RDFa. Der forudsættes en grundlæggende viden om HTML i forbindelse med opsætningen.

Google udtaler at brug af rich snippets ikke påvirker webstedets ranking på søgemaskinen.

Læs mere på Google´s blog.:

http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2010/04/rich-snippets-go-international.html

Del nyheden!
Tilmelding nyheder