Reputation management hitter for tiden

Reputation management hitter for tiden

Sjældent har vi haft så mange forespørgsler på reputation management som i maj og starten af juni.

Reputation management er i høj grad blevet en del af virksomheders online omdømmepleje, tidligere var det tit forbundet med få virksomheder og mange enkeltpersoner, der var havnet i en situation hvor søgemaskinerne flød med dårlig omtale af dem.

I sådanne situationer er der mange, som igennem tiden har tyet til brug af reputation management for at få skabt et mere nuanceret billede af situationen, frem for en ensidig vurdering fra f.eks. landets aviser, Basta eller Kontant.

Efterspørgslen af reputation management fra de pågældende personer og virksomheder etc. er kommet som en konsekvens af situationen, efter de var havnet i en fastlåst medieomtale, som tilsyneladende blev ved med at fastholde det dårlige omdømme, og hvor de pågældende ikke efterfølgende har kunnet komme til orde med deres version af sagen.

Virksomheders online markedsføring er afhængig af de resultater, som søgemaskinerne genererer når der søges specifikt på dem, derfor vil resultater, der henviser til negativ omtale være medvirkende til at online markedsføringen ikke giver et optimalt udbytte som en konsekvens af et dårligt omdømme / reputation på nettet.

Google underretninger

Mange større virksomheder anvender i dag f.eks. Google og andre medier, hvor det er muligt at opsætte automatisk overvågning af virksomhedsnavne og relaterede emner om en virksomhed / person. Herved kan der sættes ind i tide med brandslukning. Ved at tilbyde kunden en form for kompensation eller lignende i f.eks. trustpilot eller andre steder, kan skaderne begrænses væsentligt.

Jo hurtigere der iværksættes reputation management, jo mindre skader på omdømmet i online medierne.

Virksomheder der er kommet i klemme i de større medier som f.eks. Basta, Kontant eller de store dagblade, er straks sværere at få fjernet hurtigt, det skyldes at disse medier indekseres af mange tjenester og websteder med høj kvalitet, og derfor hurtigt spredes på nettet med gode positioner på søgemaskinerne til følge.

Det er typisk i sådanne situationer at virksomhederne behøver professionel hjælp til reputation management, dermed ikke sagt at sider fra Danmarks radio, TV2 og de store dagblade kan skubbes 3 – 4 sider bagud i løbet af få dage eller uger, men ved at arbejde målrettet med de rigtige strategier, så kan billedet vendes, således den gode historie også får fokus, det vil give et nuanceret billedet af situationen samtidig med de artikler, der har negativ omtale gradvis forsvinder længere og længere ned i søgemaskinernes resultatlister.

Virksomheder og privatpersoner må fremover være forberedt på selv at skulle deltage aktivt i omdømmeplejen på Internettet – og ikke overlade denne vigtige markedsplads til andre.

Er du eller din virksomhed blevet ramt af dårlig omtale, er du velkommen til at kontakte os for en løsningsmodel med moderne reputation management inden skaden udvikler sig.

Del nyheden!
Tilmelding nyheder