Reputation management - her siger vi nej

Reputation management – her siger vi nej

Her vil vi ikke tage en opgave i reputation management.

Det er blevet helt legitimt at sikre sig et godt omdømme på Internettet. Når der søges på specifikke ting på søgemaskinerne kan der komme mange forskellige emner og holdninger til personer eller virksomheder frem i søgeresultaterne, typisk fra folk der føler sig uretfærdigt behandlet eller fra pressen, der har fundet en god historie.

Men hvor går grænsen for om en virksomhed som vores vil påtage os en opgave i reputation management?

Et emne der er oppe i tiden, er den katolske kirke og de mange anklager om misbrug af børn, her er et godt eksempel på et sted vi under ingen omstændigheder ville så meget som løfte et øjenbryn for at nedtone uheldig omtale på nettet, ligeledes skal personer der er dømt for lovovertrædelser eller har udført handlinger som vi ikke finder foreneligt med vores etiske værdinormer, regne med assistance i forbindelse med reputation management opgaver.

Etik, værdinormer og god opførsel må være en forudsætning for at kunne udføre en opgave med reputation management for en person eller virksomhed.

Når vi påtager os en online reputation management opgave, gennemgår vi altid historien med kunden, det giver os et indblik i hvorfor situationen er opstået.

Der er mange grunde til at der kommer noget uhensigtsmæssigt ud på nettet, det kan være uberettiget i forhold til en person eller virksomhed, der kan være tale om misforståelser med kunder der føler de er blevet trådt over tæerne i et køb eller handling etc. – og på baggrund heraf opretter hadesider som hænger på nettet i al evighed og popper op når der søges på person eller virksomhed, i sådanne tilfælde tilbyder vi selvfølgelig vores assistance til reputation management opgaven.

Del nyheden!
Tilmelding nyheder