Onlineshops få bedre julesalg med effektiv søgemaskineoptimering

Onlineshops bør tænke på julesalget nu!

Kom i gang med effektiv søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering af webshoppen bør finpudses nu forbindelse med det kommende julesalg, hvis der skal opnås tilstrækkelig synlighed i de organiske søgeresultater som webshopejer.

Tiden er inde til at få bedre styr på placeringerne i søgemaskinerne, og derved mulighed for at hive en større omsætning hjem i forbindelse med søgninger på specifikke produkter, der ønskes solgt via shoppen.

Start med at gennemgå de enkelte produkter i din webshop, se på Google og hvorledes disse produkter er repræsenteret i de organiske søgeresultater på de enkelte søgninger. Er resultatet tilfredsstillende for din virksomhed? Hvis ikke siderne kommer op i resultatlisten, så skal der skal justeres og tilpasses så omsætningen kan øges når julesalget for alvor går i gang.

Hvordan er konkurrerende virksomheder placeret i søgeresultaterne?

Hvordan ligger de webshops, der konkurrerer med tilsvarende produkter i de organiske resultater? Har de gode placeringer? Hvad skyldes de gode placeringer, er der tale om landingssider eller linkbuilding, der giver de pågældende produkter et fortrin i forhold til din webshop?

Det er vigtigt at danne sig et overblik over hvilken konkurrence, der er på et de forskellige produkter, der ønskes optimeret til gode placeringer i resultatlisten på søgemaskinerne.

Udvælg søgeord ud fra bedste KEI ( forholdet imellem søgevolumen og konkurrence på det pågældende søgeord ) – brug f.eks. Googles værktøjer til at se på hvilke søgeord, der giver de fleste søgninger på et givent søgeord, herved kan søgemaskineoptimeringen tilrettelægges, således der optimeres til de mest effektive produkter, og de søgeord der giver det største antal søgninger på søgemaskinerne. Derudover kan det godt betale sig at optimere på long tail keyword i en kombination med de væsentlige produkter etc.

Det er ligeledes vigtigt at kombinere sin søgemaskineoptimering med f.eks. Google Adwords, således kløften imellem de vigtige placeringer og de faktiske placeringer optimeres med Google adwords, hvilket giver virksomhedens produkter mulighed for at blive præsenteret for nye kunder via søgemaskinerne og den samlede online markedsføring for virksomheden.

 

Del nyheden!
Tilmelding nyheder