Online Markedsføring og søgemaskineoptimering til Julesalget

Online Markedsføring og søgemaskineoptimering til Julesalget

e-handel

Hvis du har en webshop, og så småt er begyndt at arbejde målrettet igen efter en forrygende sommer, så er det nu du skal begynde at tænke på online markedsføring og søgemaskineoptimering til det kommende julesalg i din webshop.

Udarbejd din markedsføringsstrategi allerede nu, og planlæg hvornår de forskellige delelementer skal starte for at få  den størst mulige omsætning i forbindelse med den kommende julehandel på nettet.

Du bør udarbejde din markedsføringsstrategi således den indeholder et marketingsmix, hvor de forskellige marketingkanaler indgår på en naturlig måde.

Søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering, her kan det kun gå for langsomt med at komme i gang, udvælg allerede nu, hvilke produkter du ønsker, der skal være repræsentative i søgemaskinernes søgeresultater. Udarbejd en strategi for hvorledes disse sider bedst søgemaskineoptimeres i forhold til det relevante indhold, og på de produkter du ønsker øget fokus på i forbindelse med det kommende julesalg.

Analyser konkurrenceforholdene indenfor de forskellige produkter, stor konkurrence kræver typisk god tid til optimering på money word. Se ligeledes på kombinationer af søgeord, de såkaldte long tail keyword, der anvendes i sammenhæng med fokussøgeordene, her er det typisk hurtigere at skabe trafik, men besøgsraten vil dog ligeledes være mindre.

Det kan i rigtigt mange tilfælde være smart at få den samlede strategi for søgemaskineoptimering kombineret med netop long tail keyword, der sikrer at der vil være flere indgangsområder til den relevante tekst på sitet.

Google Adwords

Du kan så små begynde at tilrettelægge dine Google adwords kampagner, der er målrettet de forskellige faser i julehandelen, starten, længere fremme i forløbet og slutspurten, de skal dog ikke aktiveres endnu, men gerne være klar til at gå live når sæsonen for alvor begynder, det er rart at tingene er klar når salget for alvor tager fart.

Facebook annoncering

Her bør du ligesom med Google Adwords allerede nu have sammensat en produktpalette, du ønsker at annoncere på Facebook.

Pressemeddelelser

Har du fået nye produkter, noget der gerne må komme ud over Valby bakke, så er det måske ligeledes tidspunktet til at få smidt pressemeddelerser ud med det sidste nye, husk den der kommer først til mølle får først malet, hvis du kommer med nyheden efter 4- 5 andre, så er nyhedsværdien væk, og der er andre der render med omtalen i pressen.

 

Del nyheden!
Tilmelding nyheder