Online markedsføring med spam email

Online markedsføring med spam email

Når man ikke vil høre, så må man føle!

Spam mail

Jeg modtog her til formiddag en spam email fra en virksomhed med et godt tilbud om at kunne købe foto mv. til fordelagtige priser, og der var tale om et helt unikt set up mv.

Jeg så på mailen, og tænkte jeg ville give virksomheden et kald, og fortælle dem, at de var på glatis i forbindelse med virksomhedens markedsføring via uopfordret email, hvilket normalt takseres med store bøder, hvis der er personer, der føler sig provokeret af denne type mail, og indgiver anmeldelse til forbrugerombudsmanden.

Vi anmelder normalt ikke spam mail, det er bedre at filtrere det fra når det modtages, men virksomheder skal ikke pr. automatik forvente, at alle virksomheder har samme holdning til denne form for markedsføring som os. Det kan efterfølgende blive dyrt for dem, der udsender disse spammail.

Da personen blev orienteret om at det han foretager sig er i strid med markedsføringsloven, mener han jeg er alt for grov, og kun vil forhindre ham i at sælge sine produkter, hvilket ikke er tilfældet. Der er tale om et gratis råd, som kan sikre ham imod en bøde i ti tusindekroners klassen, men han mener, det er helt ok at sende dette fantastiske tilbud ud til stribevis af virksomheder, han ikke kender.

Han går til gengæld i gang med sin salgstale om sine produkter, som om det var en helt naturlig proces i forbindelse med samtalen, her slutter det så fra min side.

Det er ufatteligt at folk ikke tager imod et godt råd, når der ligger stribevis af sager, hvor virksomheder der sender uopfordrede email ud til alverdens virksomheder har fået kæmpebøder for udsendelse af disse spam mail.

Den forretningsdrivende forstår tilsyneladende ikke budskabet, men det kan jo være det går op for ham, hvis andre ikke tolererer hans uopfordret markedsføringsmail og anmelder ham for spam.

 

Del nyheden!
Tilmelding nyheder