Menu Luk

Marketing priser og Awards

Når der årligt uddeles grammyer og priser indenfor reklame og marketing, er der sjældent et øje tørt når priserne uddeles for de bedste reklamestunts som præsenteres fra nogle af verdens bedste reklamebureauer, hvor den ene smarte reklame efter den anden præsenteres med pomt og pragt.

Kan du huske de sidste års bedste reklamestunts og markedsførings budskaber?

Umiddelbart kan det være svært at huske, hvem der vandt de forskellige klasser, indenfor de forskellige områder af markedsføring. Så langtidsværdien af reklamen må siges at være kortvarig for annoncøren.

Når man tænker på genialiteter og markedsføring er der langt imellem reklamer man som forbruger husker og tager til sig, og som står klare med sine budskaber i den rene form.

Hvem husker ikke en af mestrene indenfor marketing føre sig frem, og med kæmpesucces målt på kendskab imellem forbrugerne. Lars Larsen fra Jysk! tidligere Jysk Sengetøjslager poppede op på TV skærmen med de velkendte ord Go’ daw, jeg hedder Lars Larsen og har et godt tilbud til dig.

Denne form for reklame på TV havde en forrygende succes, og skabte næsten kultagtig stemning overfor den form for reklamer der blev vist i reklameblokkene på TV. Hans metoder er siden blevet kopieret af andre, men de har ikke haft samme gennemslagskraft, som manden der stillede sig op for åben skærm med en pude eller dyne og sagde de berømte ord, ord som på arbejdspladser blev gentaget og diskuteret flittigt.

Her var tale om en mesterpræsentation i moderne markedsføring, der gik stik imod alle brugte typer af reklamer, og på sin helt egen måde skabte skole for markedsføringen, og derved den fortsatte succes for Jysk sengetøjslager.

Langtidsværdien af disse reklamer må siges at være lang, de fleste mennesker kender stadig det gode gamle slogan.

Lars Larsen har med sin måde at få sit budskab ud på sin helt egen facon vist at reklameværdien og markedsføringen, kan være noget der øger væksten i en virksomhed, hvis man anvender de helt rette instrumenter til sin markedsføringsplan i virksomheden.

Det er dejligt at se der er nogen der brænder igennem, og mange gange med noget som reklamebureauer og marketingsfolk ville vrænge næse af, mens befolkningen tager budskabet til sig. Virksomheden fik navnet brandet med forholdsvis simle, men effektive metoder.

Man burde nok kunne se lignende reklamer fra virksomheder der tør lidt mere end det sædvanlige, mulighederne er der stadig for at kunne opnå en succes indenfor branding og marketing, her bør man nok prøve at se efter nye veje og ikke hele tiden kopiere alle de andre.

Man skal huske når der tales om marketing, dem der ligger i slipstrømmen kommer ikke foran, hvis det! de udfører er efterligninger af det andre gør, nytænkning, kreativitet hører enhver tidsepoke til, og den der tør! løber måske af med sejren når stikket skal tages hjem i den sidste ende.

Posted in Markedsføring