Markedsføringstaktik i krisetider

Naviger sikkert igennem finanskrisen med din markedsføring

Mange virksomheder famler i blinde når det gælder markedsføring på nettet.
Situationen opstår typisk når virksomhedens salgskurve knækker, og salget falder, og på baggrund heraf sættes ind med markant markedsføring, den normale skepsis overfor onlinereklamer sættes ud af drift, og kampagner sættes i gang uden så mange krav til udbytte.

Når der kommer tilbud ind af døren der lover, at der kan findes nye kunder i løbet af fem minutter, bør man have opstillet nogle helt klare marketingsmål, delmål og punkter, hvor der kan stiges af, hvis kampagnen ikke giver det udbytte der forventes, hvis man ukritisk indgår aftaler på et for løst grundlag..

Indenfor rigtigt mange brancher er der ikke det antal kunder / brugere der er ønskelig og kampen om de eksisterende kundeemner er stor.

Derfor er det vigtigt, at bruge den fornødne tid til at stille specifikke krav til markedsføringen på Internettet, det kræver man selv sætter sig ind i hvordan kampagner kan sættes sammen, eller bruger en rådgiver, der ud fra virksomheden og de ressourcer, der kan afsættes til markedsføring kan sammensættes en fornuftig strategi for denne opgave.

Når der skal sammensættes løsninger er det vigtigt at kunne tænke ”out of the box” Her gælder det om at kunne bryde eksisterende rammer og se nye muligheder i den eksisterende forretning, og den måde der skabes kontakt med nye brugere / kunder, her tænkes på områder og metoder, som ligger uden for den måde vi plejer at gøre tingene på.

Markedsføringsstrategi

Inviter brugerne til at give input, med oplevelser og opfattelser, og brug disse informationer i startegien for at få nye kunder ind.

Vælg leverandør med omhu

Kan leverandøren leve op til egen salgstale? Eller er der tale om standardprodukter der sælges i metermål. Hvis leverandøren ikke er fleksibel, så find en anden.

Spørg efter løsningsforslag

Spørg om der er erfaring med lignende kampagnetyper og hvad de rent faktisk har givet af konvertering.

Læs mere om planlægning af markedsføring

Del nyheden!
Tilmelding nyheder