Markedsføring og kuponer

Markedsføring og kuponer

Nu er det tilladt at udstede rabatkuponer i markedsføringssammnhæng, der giver eksklusivret til et produkt. Den første juli 2011 er reglerne ændret for markedsføring og kuponer i forbindelse med virksomheder markedsføring af produkter.

Man må nu stille betingelser for anvendelsen af kuponer, det er nu tilladt at forlange, der skal bruges en kupon for at opnå rabatten til et givent tilbud, hvilket tidligere betød en bøde for overtrædelse af markedsføringsloven. Det er ligeledes blevet tilladt at udbyde konkurrencer, hvor der kræves køb af en bestemt vare for at kunne deltage i den pågældende konkurrence.

Der skal oplyses om vilkårene for kuponens brug overfor forbrugerne, således det er muligt at kunne vurdere om der reelt ligger et tilbud bag. Når der er tale om købsbetingede konkurrencer, så skal forbrugeren have kendskab til de faktorer, der ligger bag den pågældende præmie eller rabat.

Markedsføringsloven om god markedsføringsskik skal dog stadig overholdes.

Lad os håbe det ikke ender i et kupon helvede, som man ser i f.eks. USA, hvor der er kuponer til stort set alle former for varer der kan købes, det gælder både online og i detailhandelen.

 

Del nyheden!

En kommentar til Markedsføring og kuponer

  • Jeg tror virkelig dette er et godt skridt fremad for finanskrisen.

    Der skal skubbes til virksomhederne, som jo i sidste ende er dem der skal redde os ud af denne frygtelige krise vi er havnet i.

Tilmelding nyheder