Konverteringssporing - E handel

Konverteringssporing giver overblik

Konverteringssporing er en fremragende måde til at identificere elementer af sit website, herved kan der rent målbart kontrolleres, hvilke sider der har fået den fornødne opmærksomhed fra dine brugere. Ved at indsætte et script på en af slutsiderne, f.eks. tilmelding til nyhedsbrev eller en egentlig handel i din online shop, hvor der på den sidste side i forbindelse med handelen vises slutsiden, hvori der er indsat et script der tilbagemelder, at der har fundet en konvertering sted.

E handel og målbarhed af klik

Det er et vigtigt parameter, at kunne identificere trafikken henover sit website og se, hvilken tiltag der reelt giver respons på markedsføringen, hvis der er områder man tidligere har brugt meget krudt på og som egentlig ikke performer med nogle målbare konverteringer, er det måske vigtigt at se på om markedføringsstrategien skal ændres i forbindelse med forbedringer af annoncerne.

Når man f.eks. bruger Google adwords er konverteringssporing et gratis værktøj som man bør anvende til at få kendskab til, hvilke annoncer der giver mest for pengene og ikke satse på gætværk i sin markedsføring.

Roi og konverteringssporing

Roi ( return on investment ) fortjenesten på salget set i forhold til investeringen i annoncerne / markedsføringen, ved at udnytte konverteringssporing aktivt i sine strategier – opnås det at man kontinuerligt vil kunne forbedre og løbende tilpasse sine markedsføringstiltag, i forhold til sine konkurrenter og de trendmæssige søgninger, som brugerne anvender på søgemaskinerne i forbindelse med deres søgen efter produkter / tjenesteydelser.

Konverteringssporing tidshorisont

Hvor længe skal vi så anvende denne form for sporing af vores website, vil mange virksomheds ejere og marketingsfolk spørge?

Det er en never ending story, som med al anden Internetmarkedsføring vil der kun være plads til de bedste i toppen, dem der ikke er med vil miste salg og prestige i forhold til sine konkurrenter, derfor bør man nok sadle om i tide. De steder man ikke er kommet med endnu i sin markedsføring skal man satse aktivt på kommer mere i fokus, her gælder det om profilering og synlighed på søgemaskinerne, om man så kun satser på f.eks. Google adwords, banner annoncer, søgemaskineoptimering og seo eller vælger hele paletten for derved at have mange indgangsveje til nye kunder fra Internettet, er et spørgsmål om målsætning og økonomi i den enkelte virksomhed.

Læs mere om Google adwordsGoogle adwords værd at videA B splittest

Del nyheden!
Tilmelding nyheder