Jensens Bøfhus i mediestorm

Mediestorm mod Jensens bøfhus efter retssag

Jensens Bøfhus har vundet en sag om brug af navnet Jensen´s i højesteret i går. Det er sket i forbindelse med en retssag mod en fiskerestaurant i Sæby, men Bøfhuset har tabt kampen i online medierne.

Rent juridisk er der ikke noget at komme efter, men når den store, tryner den lille, så kan der rejses en folkestemning, der kan give problemer lang tid fremover. Det er det, der er sket i denne sag.

Virksomheden er allerede efter få timer efter dommen svinet til på de sociale medier i en stor udstrækning, der er udarbejdet en Facebookside (hadeside), der her et døgn efter har over 55.000 likes, der er skrevet en del på Trustpilot og  Twitter etc.  Der er ligeledes kommenteret på virksomhedens Facebookside, hvor der ligeledes kommenteres på sagen og oplevelser fra folk, der føler de vil give et indspark i sagen.

Mediedækningen i TV og Aviser

De store aviser og Dr og TV2 har haft flere indlæg med omtale af sagen og henvisninger til Facebook siderne mv. Det skaber stor nyhedsværdi og samtidig et godt fundament for en blivende placering i søgemaskinernes resultatlister med den negative omtale af Jensens Bøfhus.

Hvis kritikken fortsætter, vil det have en negativ virkning på virksomheden og deres renomme. Husk mange bruger nettet når de skal finde et sted at gå ud og spise – og når de fleste søgeresultater vil have en negativ klanglyd i forhold til det spisested man leder efter, så vil det være naturligt at se sig om efter et andet sted at spise.

Set ud fra et markedsføringssynspunkt, så ligger der et stort oprydningsarbejde, der kræver reputation management af den større kaliber.

En situation som denne burde været forudset i virksomheden, og der burde være foretaget de rette dispositioner i forhold til presseberedskab, online markedsføring, håndtering af de sociale medier etc. i forbindelse med domsafsigelsen.

Det ville have været billigere at have aftalt et forløb med den dømte part, således at sagen var afklaret internt, men stadig med en vundet sag. Nu fremstår Jensen´s Bøfhus som den store stygge virksomhed, der kvæler den lille mand.

En sag som denne vil koste langt mere end de  Kr. 200.000,- som er blevet tildelt i erstatningsbeløb fra Jensens Fiskerestaurent i Sæby til reetablering af virksomhedens omdømme i medierne.

 

Læs mere om Reputation Management

Del nyheden!
Tilmelding nyheder