Online Marketing Blog

Interflora tilbage i Googles organiske resultater

interflora

Interflora er kommet tilbage i Googles indeks, en artikel hos Search Engine Land fortæller, at Interflora igen er at finde i de organiske søgeresultater.

De har dog ikke opnået de tidligere positioner, men er at finde i toppen af søgeindekset igen på søgninger såsom, flowers, mothers day flower, flower delivery og roses. De har inden de blev ramt af en penalty ligget i top 3 på disse søgninger, nu ligger de imellem 7-10.

Som tidligere påpeget, mener vi det er et scenario skabt for at fortælle omverdenen at Google ikke accepterer køb af links, der viderebringer PageRank under nogen former.

Det at skabe omtalen på et større etableret brandsite gør at den virale markedsføringsproces af budskabet forstærkes, og Google stort set kan opnå en stor effekt uden at røre en finger.

Der skal ikke skrives eller annonceres, men store medier skiver om nyheden, hvor den bredes og markedsføringsvirksomheder begynder at skrive om det, analyserer forløbet, sitet, linkstrukturer, linkprofilanalyse og komme med input til hvorfor de er blevet ramt af Googles vrede! Men i dette tilfælde er der efter vores bedste overbevisning tale om et regulært håndjob, hvor Google vil statuere et eksemper som kan få andre til at afholde sig fra at købe links.

Så den store vinder er Google i denne kampagne.

 

Del nyheden!