Google quality score

Google quality score

Google quality score er et klassificeringssystem, dette system skal forhindre brug af alverdens søgetermer til en given hjemmeside.

At anvende et system som Google quality score, er set fra søgemaskinens side vigtig, da en søgemaskine som Google er forpligtet til at levere de bedste søgeresultater, i forhold til en given søgning, dette gælder samtidig annoncevisningen i Google adwords programmet.

Brugerne derimod vil i mange tilfælde have så mange besøg det er muligt for enhver pris, og på alverdens søgeord, ord der bare relaterer lidt til virksomhedens kerneprodukter eller tjenesteydelser. Her er der to modstridende interesser som kommer i spil, annoncøren der vil placere en annonce med på Google via Google adwords programmet, og på den anden side en søgemaskine, som skal levere kvalitets resultater der svarer til det brugerne søger efter.

Google quality score er fornuftig i forhold til brugerne.

Google afskærer i princippet ikke annoncører fra at have søgeord der ikke relaterer direkte til deres produkter eller tjenesteydelser, men hvis der ikke er en sammenhæng imellem søgeord og sidens indhold, skal der betales en væsentlig højere pris pr. klik, dette set i forhold til websider der indeholder de emner der annonceres for.

Hvad er Google quality score og hvordan beregnes det?

Google foretager en kvalitetskontrol af dit website i forhold til de ønskede søgeord, her foretages kontrol af websitets indhold i forhold til hvert enkelt søgeord du har valgt i Google adwords annonceringen, her ses på faktorer som f.eks. hvor relevant er søgeordet i forhold til dine annoncer, og annoncens tekst i forhold til en given søgning på det pågældende søgeord.

Google opdaterer hyppigt kvalitetsresultaterne, under normale omstændigheder betyder et højt kvalitetsresultat, at det pågældende søgeord udløser en højere position i søgeresultaterne og til en lavere CPC pris.

Google anvender kvalitetsresultatet til følgende.:

  • Give et overslag over en budpris på din Google konto.
  • Bestemme om søgeordet er relevant.
  • Søgeordshyppighed.
  • Påvirke placeringen af annoncen.

Du kan se dine søgeords kvalitetsresultater tre steder: i din kontostatistik, i søgeordsanalysefeltet og i dine kontorapporter.

Del nyheden!
Tilmelding nyheder