Google Panda Update – Nu på de fleste sprog

Google Panda Update – Nu på de fleste sprog

Efter flere dages rumlen og rygter kommer Google Panda Update i dag ud i en version, der dækker de fleste sprog.

Tidligere i år startede Google med at sende Panda Update på gaden på engelsksprogede sider, nu følger så resten dog ikke Kinesisk, Japansk og Koreansk.

Google meddeler i deres annoncering af Google Update, at opdateringen vil påvirke ca. 6-9% af de forespørgsler der foretages på søgemaskinen. Der ændres samtidig en smule på det engelsksprogede indeks, men det vil have mindre betydning i de enkelte søgninger.

Google ønsker bedre kvalitet i søgeresultaterne

Google har længe været skudt i skoene at deres søgeresultater efterhånden var blevet dårligere i forhold til de resultater, der fremkom i resultatlisten på en given søgning. Dette har Google taget til efterretning og vil med Panda Update forsøge at forbedre søgeresultaterne for brugerne. Google har opnået stor viden på baggrund af Google Panda opdateringen på det engelsksprogede indeks i februar. Med afsæt i denne opdatering er ændringerne nu en del af den algoritme, der beregner et givent websitet på de fleste sprog på de forskellige parametre og derved placerer det i søgeresultaterne i den rækkefølge, der giver den bedste brugeroplevelse.

Google frasorterer MFA sites algoritmisk

Google bruger meget tid på at finde websites med dårlig kvalitet. Her kan der være tale om såkaldte MFA sites (Made for Adsense) websteder, der kun er programmeret med et formål, at lokke brugerne ind for herefter at præsentere brugeren for et udvalg af betalte links – som webstedets ejer så håber brugere anvender, så der kan skabes forretning på denne form for website.

Det er ikke optimalt for en bruger at skulle forbi et MFA site for at komme videre til en side med det indhold der reelt blev søgt på.

Et MFA site kan identificeres på flere måder

Der er rent algoritmisk mange parametre, der kan anvendes til at konstatere om et website ligger i en kategori med for mange annoncer og meget lidt sammenhæng imellem indhold og placeringen i Googles resultatliste.

Del nyheden!
Tilmelding nyheder