Google har en markedsandel på 75 % af betalte annoncer

Google har en markedsandel på 75 % af betalte annoncer.

Google sidder i dag på 75 % af markedet for betalte annoncer på søgemaskinerne, Google adwords er manges første valg når der skal vælges marketingskanal i virksomheden.

Stigningen er støt og roligt steget de sidste år, Yahoo og Bing sidder på de næste placeringer, med Yahoo med ca. 20 % og Bing med 5 %.

Tendensen er klar, også herhjemme, mange har opdaget det at være med i den lokale telefonbog eller landsdækkende telefonbog bare ikke giver det der bliver lovet, når den ivrige sælger gerne vil sælge spalteplads med fremhævet tekst og lign., også på deres online udgave af telefonbogen.

Disse telefonbøger prøver stadig ihærdigt at sælge annoncepladser i deres telefonbøger til svimlende priser, uagtet der for de samme penge kunne genereres mange flere kunder til deres virksomhed, hvis man flyttede annonce budgettet over på f. eks. Google adwords og SEO i stedet for.

Det er forståeligt at Google adwords har så stor en gennemslagskraft for annoncører, folk kender dem og ved der ligger reelle tilbud bag, hvorimod telefonbogssælgerne (det har vi hørt når de ringer til os) siger! vi er med på Google og samarbejder med dem, men det er ikke korrekt, en søgning på Google vil i nogle tilfælde finde et emne i en telefonbog, men søgemaskinerne fravælger mere eller mindre de store telefonbøger og det indekserede materiale, hvorfor skulle man finde en hjemmeside via en tredje parts søgemaskine, eller telefonbog på Google, nej her kan man finde virksomheden, enten i de organiske søgeresultater eller via Google adwords, det er jo det der er formålet med Google.

Der er ingen tvivl om at mange kataloger, telefonbøger og trykte medie kommer til at mærke den store søgegigants markedsføringsmuskler, simpelthen fordi folk søger hen hvor der er kunder, det er der fra Google adwords annoncer, og ikke fra telefonbøger.

Vi har igennem mange år analyseret mange websites, her finder man de enkelte besøgende, og kan se hvor de kommer fra ved logfilsanalyser og analytics, uagtet mange telefonbogs virksomheder fortæller hvor mange gange deres sider bliver vist, er det desværre meget småt med trafik fra disse til kunde sites, og vi taler om virksomheder indenfor stort set alle brancher.

Så vores klare udmelding er skrot telefonbogs optagelser og brug pengene til Google adwords reklamer, det er en bedre investering for virksomheden i markedsføring.

Del nyheden!
Tilmelding nyheder